Откакто съществуват смартфоните, есенциална роля за тяхната употреба са и самите приложения, които почти винаги изискват от потребителите минимално плащане или абонамент. Преди години може и да не сме били склонни да влагаме големи суми в тях, но тази тенденция се промени драстично, особено по време на пандемията. Оказва се, че през 2021 г. всички потребители на смартфони са похарчили около 133 милиарда долара за приложения, което е значително увеличение в сравнение с миналата година. 
Нов доклад от SensorTower хвърля малко светлина върху това, колко пари всъщност харчат потребителите за самите приложения, покупки в тях, както и активация на абонаменти.
До края на годината потребителите на Google Play ще са изхарчили приблизително 47.9 милиарда долара спрямо 38.8 милиарда долара през 2020 г. Това е ръст от 23.5% на годишна база. 

Що се отнася до Apple, App Store е привлякъл 85.1 милиарда долара през 2021 г. в сравнение със 72.3 милиарда долара, регистрирани през 2020 г. Растежът обаче е статистически по-нисък, тъй като е 17.7% – все още подобрение, но не толкова голямо, колкото на Google. 
Приложението, което генерира най-много средства в Google Play, е Google One – оказва се, че 15 GB безплатно хранилище в Drive не са достатъчни за много хора. След него се нареждат Piccoma (услуга за абонамент за японска манга) и стрийминг платформата Disney+. В App Store на Apple най-касовото приложение е TikTok, което е на четвърто място при Android. 
Все още не сме говорили за игри – не е изненадващо, че те съставляват по-голямата част от разходите. Потребителите са изхарчили 37.3 милиарда долара за гейминг чрез Google Play, което е 77.87% от всички покупки на приложения. Най-печелившите игри в платформата включват Coin Master, Garena Free Fire и Genshin Impact. 

Снимка: Pikrepo

Виж още: Победителите в ECA 2021: годината, в която си върнахме умението да се наслаждаваме на развлекателната индустрия