Google обяви, че планира да намали комисионата, която събира от базираните на абонамент приложения в Play Store. Промяната трябва да влезе в сила от догодина и вместо 30 процента разработчиците на подобни приложения ще дават само 15 процента на Google. Това решение на гиганта е реакция на критиката от регулатори и разработчици относно исканата комисиона.  

По-рано тази година Google намали комисионата от 30 на 15 процента за първия един милион долара, спечелени от разработчиците при продажбата на техни приложения в Play Store. Миналия ноември подобен ход предприе и Apple в своя магазин.  

Освен приложенията с платен абонамент по-ниска комисиона ще има още при музикалните стрийминг услуги и е-книгите, където тя пада на 10 процента. Най-големите игри няма да се възползват от промяната, тъй като те печелят повече от микротранзакции, а не от абонаменти. Вместо това игрите ще плащат 15 процента комисиона за първия 1 милион долара и 30 процента след това.

Решението на Google бе приветствано от компании като DuoLingo и Bumble, които обявиха, че така техните услуги ще могат да достигнат до повече хора.

Според маркетинговата компания Sensor Tower през 2020 г. в глобален план са похарчени 38.8 милиарда долара, от които Google е събрал комисиона в размер на 11.6 милиарда долара.  

Снимка: Pikrepo

Виж още: Adidas vs. Nike – изкуствен интелект vs робот

 

Тагове:
Още от Play