След като в края на миналата седмица Google обяви, че ще започне да пуска имената и лицата на хората в онлайн реклами, някои потребители на Google+ решиха да не приемат новината като нещо нормално. И с право!
Част от представителите на малцинството, което все още използва Facebook клонинга на Google, протестираха чрез подмяна на техните профилни снимки в Google+, заменяйки ги с тези на изпълнителния директор на компанията Ерик Шмид.
И какво от това? Работата е там, че сега, когато личният ви профил се появи в Google и попадне в реклама, на снимката няма да сте вие, а скъпият ни г-н Ерик Шмид. Това е „малкото отмъщение“ на недоволните потребители, които не искат да участват в каквито и да е реклами без изричното им съгласие. Още повече на произволен принцип!
„Спонсорираните истории“ на Facebook бяха много по-защитени от своеволното използване на личните профили на хората. А след този гаф мотото на Google „Don’t be evil” може да се прекръсти на „Be Creepy”, защото в крайна сметка едва ли на някой би му било приятно да се появи в реклама на продукт, който не познава или не харесва!
Дали от Google ще си вземат поука и ще въведат по строги правила при използването на личните ни профили, или това ще отдалечи още повече хора от така или иначе не много успешната социална мрежа на компанията? Предстои да видим.
А вие бихте ли се включили в този вид протест?