След като направи малка крачка през 2017 г., хардуерът за виртуална реалност всъщност надмина пазарните очаквания за 2018 г. По данни на SuperData Research годишните VR приходи са достигнали 3.6 милиарда долара. Това е увеличение с 30 процента спрямо предходната година и е важно постижение, имайки предвид, че по празниците много от водещите устройства бяха намалени значително.
За последното тримесечие на миналата година PlayStation VR е пазарен лидер със 700 000 продадени бройки. За сравнение от самостоятелния Oculus Go са продадени 555 000 бройки, а от вързаните към РС Oculus Rift и НТС Vive – съответно 160 000 и 130 000 бройки.
SuperData обяснява силните продажби с намалените цени и появата на интересни нови игри като Beat Saber. Продаван само за 200 долара и лесен за използване, Oculus Go пък е бил предпочитан от онези, които посягат за пръв път към VR шлем.
Без изненада най-големите приходи от софтуер идват от игрите, които са отговорни за 68 процента.
За 2019 г. SuperData прогнозира, че следващото поколение самостоятелен шлем на Oculus, наречен Quest, ще бъде хит с поне 1.3 милиона продажби. Макар цената му от 400 долара да не е толкова евтина, фактът, че ще може да се използва без необходимостта на компютър, може да се окаже привлекателен за потребителите.
„Теория на струните“: дали Вселената има цели 10 измерения?
---
Спечели Samsung Galaxy Note 9 в новата инициатива на Go Guide - Go Guide Awards