От всички видове лична информация, до които искаме да ограничим достъпа, данните за местоположението трябва да са на първо място в списъка. Точно затова платформи като Android се опитват да бъдат много ясни с разрешенията за поверителност, предлагайки на потребителите прозрачност по отношение на това как приложенията могат да отчитат местоположението им. Сега обаче нов доклад хвърля светлина върху начините, по които трети страни се възползват от много популярни приложения, за да следят движението ни.
Когато използвате приложение като Tinder, даването на разрешение за местоположението ви е напълно логично; приложението иска да ни свърже с хора в нашия район, така че трябва да знае къде се намират всички. И ако сте разумни, отделяте малко време, за да прочетете политиките за управление на данните на приложението, в които е изяснено какво точно възнамерява да прави с информацията за местоположението ви и колко дълго смята да я съхранява. Но доколко обръщате внимание на рекламите, които се показват в тези приложения?
Gravy Analytics е фирма за събиране на данни, която е част от съвременната рекламна екосистема, използваща офериране в реално време - процес, при който приложенията продават на рекламодателите достъп до вашите очи, докато използвате софтуера.
За да ви помогнат да насочите към вас подходящи съобщения и да се уверите, че сте част от аудиторията, от която се интересува рекламодателят, приложенията споделят вашата информация с потенциалните рекламодатели като част от този процес на наддаване - а това може да включва информация за местоположението. Не е задължително цялата тази информация да идва от нещо толкова ясно като GPS данни и вероятно включва комбинация от източници, включително вашия IP адрес.
Оказва се, че Gravy събира огромни масиви от тази демографска информация за оферти в реално време и съставя своя собствена база данни, достъпна за клиенти, които искат да платят за достъп до данните за местоположението ви. Сега всичко това излиза наяве благодарение на това, че Gravy бе хакната, а хакерите споделят набори от данни, разкриващи обхвата на това наблюдение, основано на реклами.
Разработчиците на отделни приложения вероятно не са имали представа, че това се случва, но списъкът със засегнатите приложения очертава картината, че това е проблем за цялата индустрия, който засяга популярни заглавия като мобилната игра Candy Crush и софтуера Microsoft 365. Федералната комисия по търговия на САЩ вече се противопостави на порочната практика на рекламната индустрия, която използва данни за местоположението си за подобни цели, включително и за Gravy, но усилията ѝ за ограничаване на тази политика явно се нуждаят от още малко работа.
Снимка: Unsplash
Виж още: Това са първите в света луксозни смарт пръстени от 18-каратово злато и платина