Продължаващата епидемия от коронавирус доведе до изключителен скок в използването на Facebook по цял свят. За жалост на компанията обаче голямата част от потреблението отива за лични съобщения и видеоразговори, от които Facebook не печели. В резултат социалната мрежа се оплака, че тя едновременно изпитва затруднения да поддържа платформата за комуникация стабилна, докато страда финансово.
Според Facebook броят на съобщенията през мрежата, Instagram и WhatsApp е скочил с над 50 процента в най-тежко засегнатите региони като Италия. На същите места видеоразговорите през Facebook Messenger и WhatsApp са се удвоили.
„Потреблението е безпрецедентно и всеки ден отчитаме нови рекорди. Поддържането на стабилна система обаче е много трудно, защото повечето ни собствени служители също работят от къщи“, казва Facebook.
Така съобщенията и разговорите не носят пари за разлика от Facebook News потока и стандартните публикации в Instagram. В същото време разходите за дигитални реклами падат, защото все повече райони се борят с епидемията.
„Голяма част от нашите 45 000 служители са у дома. Просто се опитваме да поддържаме положението. Никога не съм виждал нещо такова“, казва шефът на Facebook Марк Зукърбърг в интервю за Ню Йорк Таймс.