През последните няколко години все по-голям брой потребители, анализатори и експерти алармираха за една истина, която е очевидна за много хора, които сърфират през уеб браузъри: качеството на резултатите от Google сериозно се влошава. Google не е съгласна с това.

Когато попитате компанията, PR екипите на гиганта в търсенето обещават, че неговият водещ продукт е най-добрият в този сегмент. Всъщност ни казват, че търсенето в Google е по-добро от всякога. Странно е тогава, че поредното проучване току-що потвърди това, което изглежда очевидно за толкова много потребители на интернет.

Най-малкото, когато става въпрос за търсене на продукти, изглежда, че Google губи войната с ненужните сайтове, които се промъкват, за да изкарат нискокачественото си съдържание в горната част на страницата. Това сочи ново проучване на екип от изследователи от Лайпцигския университет, университета Баухаус във Ваймар и Центъра за мащабируем анализ на данни и изкуствен интелект, за което първо съобщава 404 Media във вторник.

Всичко се свежда до нещо, наречено партньорски маркетинг. Дори да не познавате този термин, вие сте виждали неговите ефекти.

Един от начините за монетизиране на много уебсайтове са прегледите на продукти и обхожданията. Тези статии включват специални връзки за закупуване на продукти от търговци на дребно като Amazon, BestBuy и Walmart. Ако купите нещо, след като щракнете върху една от тези "партньорски връзки", уебсайтът, който ви е насочил, получава комисиона.

Почти всички журналистически издания правят това, включително Gizmodo. Големите издатели обикновено имат строги политики, които изолират прегледите и редакционните решения от тези бизнес интереси. Много по-малко съвестни сайтове, които просто се опитват да играят в системата за бърза печалба, не се интересуват от това и пълнят мрежата с боклуци.

За Google това означава, че всеки може да преглежда един и същ продукт, така че който привлече повече погледи към страницата, получава повече пари. Това създава постоянна война за това кой ще се появи пръв в Google за популярни термини за търсене като "най-добър чадър".

Съществуват много трикове за показване на по-високи позиции в Google, някои от които са по-подли от други. Като цяло тези стратегии се наричат SEO, съкратено от "оптимизация за търсачки". SEO оптимизацията е необходимо зло в свят, в който Google управлява интернет, и може да се използва, за да помогне на хората да популяризират страхотно съдържание. Google дори я насърчава. Компанията иска да показва на потребителите най-добрите и най-качествените резултати и Google предлага съвети за уебсайтове, които искат да се справят по-добре. Но много недобросъвестни уебсайтове просто искат пари и има всякакви хакове и подмолни техники за преодоляване на системата.
Напоследък изглежда, че те имат надмощие.

В проучването са разгледани 7392 термина за търсене на ревюта на продукти в продължение на една година в Google, Bing и DuckDuckGo. Резултатите бяха ясни: най-високо класираните страници са по-оптимизирани, съдържат повече партньорски връзки и като цяло текстът им е с по-ниско качество. С други думи, печелят глупаците, които изпомпват ненужно съдържание, за да спечелят няколко допълнителни долара.

Снимка: Unsplash

Виж още: Учените откриха основополагащи различия при голяма част от дълголетниците