Телефоните на Apple имат репутация, че избягват рекламите в сравнение с подобни варианти с Android, но компанията от Купертино все още показва реклами за търсене в някои собствени приложения (а именно приложенията App Store, News и Stocks). Сега доверен източник разкри, че Apple може да засили нещата и да въведе реклами в още повече приложения.

Марк Гърман от Bloomberg съобщи в своя бюлетин Power On, че Apple може да разшири рекламите за търсене до приложенията Apple Maps, Apple Books и Apple Podcasts на iPhone. По-конкретно Гърман твърди, че производителят на iPhone вече е извършил вътрешни тестове по интеграцията на реклами за търсене за Apple Maps.

Той добавя, че Apple вероятно ще позволи на ресторанти и други субекти да плащат за най-високо излизане в резултатите, когато става въпрос за определени търсения в Apple Maps (напр. японски ресторант, който плаща, за да се класира на върха в търсене за „суши“). Репортерът на Bloomberg предполага, че създателите на подкасти и авторите на книги биха могли да плащат за по-високи класации в съответните приложения на Apple или за техните произведения да се показват като реклами в тези приложения.

Тази стратегия за предлагане на базирани на търсене реклами в приложения е подобна на собствената формула на Google за Maps, Play Store и други в Android и на други платформи. Казвайки това, подходът на Google също така позволява компанията да ви следва в уебсайтове и услуги на трети страни. И все пак това би било особено разочароващо развитие на събитията, тъй като можем да разберем ужаса на всеки за това, че виждате реклами на iPhone, които могат да струват 1000 долара или повече.

Гърман също предполага, че Apple потенциално може да предложи поддържана от реклами Apple TV Plus, предлагаща се по-долу и на по-ниска цена от текущото ниво на абонамент. Това би било подобно на усилията на Hulu и Netflix. Всъщност скорошно проучване на сайта Android Authority установи, че малко над половината от респондентите биха избрали поддържан от реклами план на Netflix, когато той пристигне, така че това може да е умен ход за Apple.

Въпреки това изглежда, че вашите възможности са доста ограничени в днешно време, ако не искате реклами в приложенията на първи страни на вашия телефон.

Снимка: Unsplash

Виж още: iPhone 14 Pro пак с базови 128 GB сторидж въпреки по-високата цена