Пазарът на смартфони в САЩ не е като това, което виждаме в други региони по света. Докато китайски марки като Xiaomi, Oppo и Realme процъфтяват в Европа и Азия, те всъщност нямат присъствие в Щатите. Дълбоките американски джобове също са луди за най-новия iPhone, а всички останали (водени от Samsung) често си разменят позициите с Apple. Въпреки че тези две челни места изглеждат стабилни както винаги, Motorola направи голям пробив, успявайки да се изкачи до място номер 3 в САЩ миналата година.
Според маркетинговата фирма Counterpoint Motorola се е изкачила в класацията, за да стане третата най-продавана компания за смартфони в Съединените щати и остава на това място цяла година. Разбира се, Moto постигна доста успех през златните си дни през 2000-те, но това е първият път, когато виждаме, че започва да се връща към този ръст в модерната ера на смартфоните (и под собствеността на китайската Lenovo). Освен това компанията се превърна и във втория най-продаван обект в бюджетния сегмент (400 долара и по-малко), което ни дава подсказка откъде идва този нов успех.
Голяма част от него изглежда се дължи на края на подразделението за смартфони на LG. Въпреки че премина през много предизвикателства през годините, LG остана третата най-продавана телефонна компания в САЩ, а сривът и оттеглянето на нейното мобилно подразделение остави празнота на пазара, в което Motorola бързо влезе и запълни.
Мото телефоните са благодат за американските оператори и това е особено вярно, когато става въпрос за тяхната бюджетна гама телефони – по-специално серията Moto G, която бележи голям успех чрез предплатени оферти като тези от сериите Verizon Prepaid, Metro от T-Mobile, Boost и Cricket.
Компанията все още има да извърви дълъг път, като Samsung се държи здраво на второто място, а Apple е на първо място. Може и да не е близо до предишната си слава от 2008 г., но поне се върви с малки стъпки в тази посока.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Потвърдиха 200 МР камерата на Motorola Frontier