Редица проучвания показват, че хората се обръщат към социалните медии за новини, а от всички достъпни социални мрежи Facebook постоянно води групата в това отношение. Но ново проучване на фондация Knight направи изненадващо откритие - това, че сред студентите Snapchat е вторият по популярност начин за ползване на социални медии като новинарски източник зад Facebook.

В изследване на 5844 студенти от 11 американски институции 89 процента заявяват, че са получили поне част от своите новини от социалните медии през предходната седмица. Facebook беше най-популярният новинарски източник, като 71 процента от анкетираните заявяват, че са получили новини от платформата през този период. Интересното е, че Snapchat дойде на второ място, като 55 процента от студентите казват, че са получили новини от приложението през изминалата седмица. YouTube, Instagram и Twitter следват в списъка, като те осведомяват съответно 54 процента, 51 процента и 42 процента от респондентите.

Докато 27 процента от анкетираните студенти съобщават, че използват Snapchat за новини ежедневно, 46 процента от анкетираните ученици от гимназиите също го правят. Така че ще бъде интересно да се види как Snapchat стои като източник на новини занапред и дали учениците продължават да се обръщат към него със същите темпове, както днес.

През август Snapchat съобщи, че е загубил три милиона потребители през предходното тримесечие. И докато това беше първият път, когато броят на потребителите на компанията намаля, тя вече се бореше с бавен растеж от известно време. Това и фактът, че редизайнът на приложението бе широко разкритикуван от потребителите, прави още по-изненадващо, че такъв голям процент студенти от колежи и университети се обръщат към платформата за новини.

Цифрите са в контраст с тези на използването на социалните медии от възрастни и като цяло. Изследователският център Pew установи чрез проучвания, че около 5 процента от американските възрастни получават новини от Snapchat - брой, който остава последователен през последните две години, но се увеличава от двата процента, измерени през 2016 г. Разглеждайки го по друг начин, през 2016 г. 17 процента от потребителите на Snapchat получават новини от платформата, докато през 2017 г. проучването на Pew отбелязва, че 29 процента от потребителите вече са се снабдявали новини от Snapchat.