Едва миналата пролет Крис Кокс, главен продуктов директор на Facebook, бе натоварен да наблюдава WhatsApp, Messenger и Instagram. Тогава този ход изглеждаше почти като планиране на наследяването на една империя. Ако Марк Зукърбърг някога реши да напусне компанията, Кокс, неговият дългогодишен довереник и представител на инженерната и продуктовата страна на компанията, щеше да го наследи.
Но Кокс обяви днес, че след 13 години в компанията той я напуска.
„Повече от десетилетие споделям едно и също послание, в което Марк и аз винаги сме вярвали: Историята на социалните медии все още не е написана и нейните ефекти не са неутрални. Тя е свързана с богатството и сложността на социалния живот. Като техни строители, ние трябва да се стремим да разберем тяхното въздействие - всичко добро и всичко лошо - и да поемем ежедневната работа по стремежа към положителното и към доброто. Това е най-голямата ни отговорност", пише той.
Кокс е любим служител в компанията, водещ ориентир за нови кадри и помага да се определи продуктовата стратегия на Facebook по всички начини. Той беше спокойно присъствие в хаотично място и вътрешни хора го наричаха „Райън Гослинг на продуктите на Facebook“. Той беше един от първите 15 инженери в компанията - още когато се наричаше „The Facebook“ - и помогна за проектирането на ранните версии на NewsFeed, най-важният продукт на Facebook. Миналата година в дълго интервю с WIRED той обясни сложността на начина, по който компанията контролира фалшивите новини и речта на омразата, един от най-важните приоритети на Facebook за 2018 г.
Изглеждаше, че Кокс и Зукърбърг имат еднакво мнение за почти всичко наоколо. Но в изявлението на Кокс има предположение, че може би едно важно неотдавнашно решение ги е променило. Става въпрос за начина, по който компанията работи с потребителските данни. В края на краищата много от проектите, върху които Кокс е работил - противодействие на фалшиви новини и реч на омразата и др. - стават много по-трудни, когато всички данни са криптирани.