Хората по цял свят са си купували по-малко смартфони през миналата година и това е видно дори в Китай - най-големия пазар на мобилни телефони.

По данни на маркетинговата компания IDC китайският смартфон пазар се е свил с 15.7 процента през последното тримесечие (първата таблица). Като цяло спадът за годината е 4.9 процента спрямо година по-рано (втората таблица).

Новината идва на фона на твърдението, че последното тримесечие на 2017 г. ни донесе най-големия спад на продажби при смартфоните в рамките на едно тримесечие.

IDC обяснява това със станалите традиционни напоследък причини като бавния цикъл на ъпгрейда към по-нови модели и липсата на достатъчно притегателни характеристики в същите, които да мотивират купувачите. През 2017 г. смартфон пазарът в Китай е доминиран от местни марки, на които се падат 75.6 процента от дела в сравнение с 66.5 процента през 2016 г.

От тях с 20.4 процента Huawei е най-предпочитаната марка. Компанията е доставила 90.9 милиона апарата. Следват я Oppo с 18.1 процента дял и Vivo с 14.4 процента. В същото време Apple отстъпи четвъртата си позиция, на която дойде Xiaomi. Въпреки това Apple остава лидер в сегмента на най-скъпите модели (над 600 долара), като там държи 85%.

От IDC добавят, че малките играчи на този пазар продължават да губят позиции и влизането им в топ 5 става почти невъзможно. Ситуацията е сложна за фокусираните върху местния пазар производители, тъй като неговото забавяне ще се отрази много на финансовите им доходи, ако не успеят да навлязат на други пазари. Huawei проведе успешна кампания и затвърди позициите си чужди пазари, а Xiaomi се бори със Samsung за първата позиция в един от най-бурно развиващите се пазари в момента - Индия.

Тагове: