Китайски интернет гигант Tencent, който е собственик на невероятно популярното приложение за изпращане на кратки текстови съобщения, WeChat, реши да пусне умен телевизор в Китай - известен като Weixin TV- , който се отличава с интеграция на китайската версия на чат приложението, програма за контрол и дори решения за разплащания.


Това е още един от опитите на Tencent да монетизира WeChat, а инициативите от този тип, обикновено започват първо в Китай. Чрез свързването на WeChat с умните телевизори, компанията без съмнение се надява, че услугата за съобщения може да се превърне в неизменна част от живота на всеки интернет потребител - от мобилното му устройство, до телевизора в хола.


Има няколко интересни характеристики на Weixin телевизора, който чертаят обещаващо начало за ползване на услугите за съобщения като широкообхватна платформа.


На първо място, потребителите могат да избират всички телевизионни програми, изброени в рамките на чат приложението, докато са в движение, а така могат да ги гледам веднага, след като се приберат у дома. Те също могат да контролират своите TV канали от чат приложението, премахвайки необходимостта от стандартно дистанционно управление.

 

s


Ключовата характеристика на Weixin TV обаче, е начинът по-който потребителите могат да плащат за телевизионните предавания чрез чат приложението. През август, Tencent разгъна актуализация, наречена Tenpay, включваща платежни услуги, позволявайки на потребителите лесно да свържат онлайн банковата си сметка, за да плащат за екстри. Прилагането на тази възможност в Weixin помага да се извършват плащания по-удобно, като се елиминира тромавия процес за стандартно разплащане за телевизионни програми. Това без съмнение ще помогне за засилване на идеята за използване на Weixin като решение на плащане в съзнанието на потребителите.


Налична е и функция за търсене в Weixin, специално разработена в тандем с телевизора – така всеки потребител просто трябва да изкаже на глас името на телевизионното шоу, което търси, и Weixin ще покаже списъка от програми, от които той може да изберете, какво да се пусне на големия екран.

Tencent си партнира с Future TV, дъщерно дружество на China Network Television и производител на телевизорите Skyworth, за да предлага своята тв услуга. Все още няма подробности относно ценообразуването, но  Tencent Tech  отбелязва, че телевизорът ще бъде пуснат преди китайската Нова година (31 януари 2014г).


В бъдеще, Weixin TV ще въведе функция за споделяне на съдържание и дори на такова, генерирано от потребителите.

 

s


С WeChat и Weixin TV и в комбинация с 272 милиона активни потребители месечно, е много вероятно чат приложението на Tencent да остави сериозен отпечатък върху пазара за умни телевизори. Но по-важното е, че може помогне за развитието на интерактивната телевизия, като цяло!

Тагове: