Търговската война на САЩ има частично за цел да накаже Китай за допускането на кражби на интелектуална собственост, но администрацията на Тръмп може би не е убедена, че е стигнала достатъчно далеч. Източници на Washington Post твърдят, че съветникът на Белия дом Питър Наваро проучва президентска изпълнителна заповед, която би поставила китайските компании в списъка с юридическите лица на отдела за търговия, ако те често нарушават американските авторски права и патенти. Китайска фирма, която рутинно копира дизайни на устройства или функции на софтуера, може да се окаже в черния списък в САЩ дори ако не представлява заплаха за националната сигурност.
В отговор Наваро нарече това „фалшиви новини“, но вестникът твърди, че множество вътрешни лица са виждали хартиени копия на потенциалната директива.
Ако има подобна заповед, тя би породила множество опасения относно потенциални злоупотреби с власт. Не е ясно какво ниво на нарушения ще е необходимо, за да достигне една компания списъка с наказания. Ако прагът е твърде нисък, американското правителство и отделни компании биха могли да осигурят политически мотивирани забрани за дребни или горещо оспорвани престъпления. Този ход може, също така, да позволи на федералното правителство да реши изхода на даден случай на нарушени интелектуални права. Нарушителите на авторски права и патенти често избягват да допускат неправомерни действия в съдебните споразумения, но САЩ може да решат, че все още са виновни и да включат споразуменията в потенциален черен списък.
Има и последствия за разширяване на властта на Тръмп и възможността за отмъщение. Списъкът на субектите е предназначен да адресира заплахите за сигурността, а не икономическите такива и правителството на САЩ може да се наложи да се самообвинява, за да оправдае тази стратегия, ако може. Междувременно, Китай може да не реагира добре. Въпреки, че се съобщава, че има напредък в защитата на американските технологии, китайското правителство може да отмъсти, ако смята, че черният списък е твърде суров. И докато някои компании могат да променят технологията си, за да достигнат до американската аудитория, други може просто да игнорират американския пазар и да продават продуктите си другаде.
Виж още: Тръмп си иска обратно старт бутона на iPhone