Миналата година Google започна да показва „екран за избор“ на търсачката на тези, които настройват устройства с Android в Европа след антитръстово решение на ЕК. Google сега актуализира тази политика, за да включи повече доставчици и да направи „участието им безплатно“.

В допълнение към собствената си търсачка Google първоначално показа три алтернативни търсачки. Тези конкуриращи се оферти се показват чрез аукционна система за всяка държава, където „доставчиците на услуги за търсене ще посочат цената, която са готови да платят всеки път, когато потребителят ги избере от екрана за избор в дадената държава“. Този офертен формат включваше минимален праг.

В отговор на по-нататъшната обратна връзка от Европейската комисия Google сега прави това, което нарича „окончателни промени“ в екрана за избор на Android. А именно участието (както като поява, така и когато има избор от крайните потребители) ще бъде безплатно за отговарящите на условията доставчици на търсене, докато до 12 услуги сега ще бъдат показани в произволен, макар и диференциран ред.

Петте най-популярни отговарящи на условията услуги за общо търсене във всяка държава според StatCounter (включително Google) ще бъдат показани отгоре, подредени произволно всеки път, когато се покаже екранът за избор. До седем останали услуги за общо търсене ще бъдат показани под първоначалните пет услуги, подредени по подобен начин на случаен принцип. В случай че има повече от седем останали услуги за общо търсене в дадена държава, седемте услуги, които се показват на екрана за избор в тази държава, ще бъдат избрани произволно всеки път, когато се покаже екранът за избор.

Допустимостта се определя като това дадена платформа да бъде общ доставчик на търсене, като се изключват специализирани/вертикални услуги, фокусирани върху определен предмет. Трябва също да има локализация, приложение в Google Play и спазване на изискванията за технически активи. Заинтересованите доставчици на търсене могат да подават заявления ежегодно през юни.

Този ревизиран екран за избор на търсене за Android ще бъде пуснат в действие на 1 септември на устройства с Android в Европейското икономическо пространство (ЕИП) и Великобритания.

Снимка: 9to5google

Виж още: Huawei навлиза в премиум аудио сегмента в България

 

Тагове: