Влиянието на COVID-19 върху продажбите на смартфони е драстично, отбелязват пазарните анализатори, допълвайки, че доставките по целия свят са спаднали с милиони през последните няколко месеца. Въпреки че производителите обикновено не са конкретни по отношение на броя на продажбите, тримесечният доклад на IDC отбелязва, че това е „най-големият годишен спад от година на година“ - около 11.7%.
Canalys оценява световния спад за първото тримесечие на 13 процента спрямо 2019 година, докато Strategy Analytics отбелязва, че стойностите са още по-ниски - 17 процента. Според Нийл Маустън, изпълнителен директор на Strategy Analytics, „световният пазарен дял на Samsung остава стабилен от над 21 процента и това е най-добрата марка смартфони в света“. Тя продължава да бъде следвана от Huawei и Apple, тъй като всички основни производители претърпяха удар по продажбите си. Според анализаторите компаниите, които останаха без промяна или показват растеж, включват Xiaomi и Vivo поради силните продажби в Индия, където някои продукти стартираха преди започването на пандемията.
И нещата вероятно ще се влошат, преди да станат по-добри, заяви старши анализаторът на Canalys Бен Стантън.
„Повечето компании за смартфони очакват второто тримесечие на 2020 година да представлява пика на въздействието на коронавируса“, казва той.
Виж още: Ефикасен смарт контакт, или как да намалим сметките си за електричество