Приложението TikTok е най-популярното сред по-младите потребители, което е голяма част от причината да се харесва на рекламодателите и потенциалните купувачи. Колко млади обаче са всъщност ползващите TikTok? Според проучване на The New York Times 1/3 от 49-те милиона американски потребители на TikTok са под 14 години. На свой ред това повдига въпроса, дали TikTok прави достатъчно, за да защити младите потребители, и отговорът може да накара потенциалните купувачи да преосмислят офертите си.

През юли 18 милиона дневни потребители на TikTok в САЩ са под 14 години, а 20 милиона са над тази възраст. Останалите са поставени в графа „неопределена възраст“.

При регистрация TikTok изисква дата на раждане и използва лицево разпознаване, за да прецени възрастта на потребителите. Деца под 13 години имат само частичен достъп до функциите на приложението и не могат да споделят лична информация или клипове. Според бивш служител на TikTok обаче ограниченията се заобикалят лесно и приложението дори не изисква родителско съгласие. Според източника клипове на деца, изглеждащи по-малки от деца на 14 години, са останали в приложението със седмици.

Залогът за TikTok е много голям. Ако се окаже, че компанията е в нарушение на законите за защита на децата онлайн, компанията ще плати огромни глоби, и то точно месец преди ултиматума на Тръмп да продаде американския си бизнес.  

Снимка: Wikipedia

Виж още: Популярният бенчмарк AnTuTu получи червен картон от Google