За амбициозни финтех професионалисти, които нямат възможности за развитие, януари често е месецът, в който трябва да напуснат работата си, като 21 януари е най-популярният ден. Свежата перспектива на новата година дава енергия на хората да направят големи промени. И все пак въпреки цялото усещане за обновяване, което смяната на работата може да донесе, има сериозни материални и психологически разходи от това.

Промяната е рискована за отделните лица и скъпа за фирмите: масовият отлив на кадри вреди на крайния резултат на организацията, както и на нейния морал.

Един от най-силните фактори, подхранващи неудовлетворението от работата, което кара хората да напускат, е липсата на възможности за кариерно развитие. Според новата платформа за обучение Skillfully много фирми за финансови услуги признават тази заплаха и признават значението на непрекъснатото повишаване на уменията на работното място.

Съоснователят на Skillfully Грег Фрид казва: „Фирмите чуват същото, което и ние от бъдещите си служители: че обучението за нови умения е най-доброто качество на добрия работодател. Според изследване, цитирано от McKinsey, 94% от настоящите служители биха останали по-дълго във фирмата си, ако тя инвестира смислено в кариерното им развитие.“

Независимо от това въпреки желанието на работодателите да финансират тези вътрешни обучителни процеси Фрийд отбелязва, че повишаването на уменията често не се извършва или се извършва лошо, което засилва недоволството на служителите. Колегата му съосновател Джими Уинфийлд идентифицира проблема: неефективен пазар за обучение, възпрепятстван от лоша информация.

„Досега не е имало изчерпателен, лесно достъпен източник на топ предложения от доставчици на обучителни услуги. Обучаващите компании се намират най-вече чрез предаване на мнение от уста на уста, което е много неудачно. Когато се идентифицира нужда, е трудно да се намери правилният курс и най-добрият обучител, който да го предложи.“

Уинфийлд добавя, че има дори неефективност във фирмите, тъй като намирането на обучение често е отговорност на екипа по човешки ресурси, който може да не разбира точно нуждите от обучение на своите кадри.

Някои фирми се опитват да разрешат тези проблеми, като накарат служителите да намерят свои собствени курсове, но това не премахва разочарованието от търсенето в интернет за опции, които често са трудни за намиране, неадекватно описани и трудни за сравнение.

„Без значение кой търси обучението, това може да бъде изтощителен процес и административна тежест за всички участници“, казва Уинфийлд. „Предвид натиска на сектора на финансовите услуги, инвестицията на време и усилия е огромна – така че важното обучение е или неоптимално, или напълно пренебрегнато.“

Снимка: Unsplash

Виж още: Adidas vs. Nike – изкуствен интелект vs робот

 

Тагове: