Години наред YouTube беше абсолютният лидер по отношение на разпространение на видео съдържание, но появата на TikTok промени всичко. Сега YouTube търси начин да се конкурира с платформата за кратко потребителско съдържание, като компанията смята да предложи собствена алтернатива, наречена Shorts.

Тя ще позволи на потребителите да качват кратки клипове в мобилното приложение точно както ТikTok, и да се възползват от лицензираната музика, която YouTube Music предлага. Тези песни ще могат да бъдат използвани в клиповете. TikTok работи, като дава на хората да изберат музика и звукови ефекти, които да добавят към клиповете си.

Очевидно е, че YouTube търси по-сериозно присъствие на този пазар. Според доклад на App Annie от януари за последните две години растежът на TikTok е над 125 процента. Приложението има стотици милиони потребители и е част от поп културата. Само за последните 12 месеца то има 842 милиона сваляния за iOS и Android, което е скок с 15 процента спрямо предната година.

Това не е първият път, когато YouTube разработва своя версия на популярна функция от друга социална платформа. YouTube вече създаде свой вариант на Instagram Stories и при над 2 милиарда месечни потребители не е изненадващо, че сега иска да копира TikTok.

Виж още: YouTube демонетизира видеата за коронавирус

 

Тагове: