Всеки иска да говори за епидемията от коронавирус в момента, но може да забележите, че YouTuber-ите избягват темата, а ако говорят за това, рискуват да спрат рекламите си.

"В рамките на днешното видео няма да коментирам директно последните новини, свързани със здравето, защото, първо - аз не съм медицински специалист и второ - не искам демонетизация." Това са думи на Линус Себастиан от Linus Tech Tips, изречени в началото на скорошното му видео относно закупуване на нови компютри през този период.

YouTube е демонетизирал видеоклипове за чувствителни теми в миналото. В указанията за реклама на компанията се посочва, че деликатни теми – обикновено скорошно събитие със "загуба на живот, обикновено в резултат на предварително планирана злонамерена атака" не са подходящи за реклама. Тези видеоклипове могат да останат на платформата, но просто не могат да правят пари от вградената рекламна услуга на YouTube.

От сайта допълват, че коронавирусната епидемия вече се счита за деликатна тема и "като такава всички видеоклипове, фокусирани върху тази тема, ще бъдат демонетизирани до второ нареждане", заяви Том Люнг, продуктов служител в YouTube, в скорошен видеоклип. Правилата съществуват за защита на рекламодателите.

Виж още: Как да калибрирате телевизора си без допълнителен хардуер?

Тагове: