С какво обвързвате думата „десерт“? За повечето хора това е нещо натъпкано със захар, безкрайно сладко, което нападаме лакомо, а после притваряме очи виновно, с натежал стомах. Напоследък обаче е напълно възможно да изтрием изцяло значението, вложено в тази дума, и да го пренапишем. Необходимо е само да хванем в ръка някой от био десертите на Roo’bar, българския продукт, който завладя целия свят. След това не ни остава нищо друго, освен да го вкусим. А след това – да се отдадем на усещането за суперхрана… и за супергерои.

 

Вдъхновение за здраве

Една от най-успешните и бързоразвиващи се български компании у нас – „Роо Брандс“ – стартира от лично вдъхновение. Раждането на бранда всъщност с малко предхожда раждането на първото дете на Анита Класанова, която споделя, че всичко тръгва от нуждата й тогава да започне да се храни по-пълноценно. Промяната в храненето и насочването й към здравословни суперхрани стартира в собственото й семейство и преминава в създаването на био магазин заедно със съпруга й Калин Класанов през 2006 година. Нещата следват естествения си ход и през 2011 година врати отваря пекарната „Курабийница“ – място за ръчно приготвени курабии и сурови десерти, където впоследствие се разработват и рецептите на десертите Roo’bar. Първите години са хаотични и забързани, но те слагат началото на постигането на добър продукт, който отговаря на изискванията за качество и вкус. През 2012 година започват да си партнират и с Яни Драгов, с когото създават обща компания и започват да се включват със собствен щанд на най-големите специализирани био изложения в Европа и Америка. Отзивите са зашеметяващи и в рамките само на три години Roo’bar започва да се предлага в 4 континента, в над 42 страни.

 

 

 

Формула за успех

Всяко начинание си има своите препятствия за прескачане и Роо Брандс не са изключение. „Едно от най-сложните неща бе, че няма готово решение. Изисква се да имаш търпението и постоян­ството да подредиш пъзела.“, споделя Анита. „Но трудностите са част от процеса и не ни плашат.“ В компанията всички имат нужното търпение и вдъхновение, за да изпипат всеки детайл по отношение на машини, опаковки, технология, рецепти. И разбира се – крайният резултат – изцяло веган, безглутенови, сурови десерти, всеки от които съдържа най-много 5 (био сертифицирани) съставки. Там няма добавена захар, никакви животински съставки, а вкусът е неповторим и разнообразен, благодарение на въображението и на изобилието от възможности, което съществува сред био производителите. Сушени плодове и ядки са в основата на Roo’bar, без топлинна обработка, която да отнема от витамините и ценните ензими, съдържащи се в тях. Енергийната ефективност е изключително добра, затова те са предпочитани от спортисти и активни хора, които имат нужда от здравословен енергиен тласък на тялото си. Чрез един такъв десерт реално със съвсем малка порция храна даваш на тялото си комбинацията от естествени захари и фибри от плодовете, мазнини от ядките и екстра сила от суперхрани като чиа, годжи бери, мака, баобаб и сурово какао. Това, колко са ценени Roo’bar по целия свят, си личи от неоспоримия й успех в световен мащаб и обичта на хората към малкото вкусно десертче със свежа опаковка.

 

 

 

Скок нагоре и навън

У нас все още има хора, които искрено се учудват, че Roo’bar са изцяло български бранд и продукт. Причината за това е световното ниво на продукта във всеки детайл на неговата изработка. Към момента Roo’bar е много разпознаваема марка в Европа, но най-силният пазар на марката е в Германия – страната с най-развит био пазар. Продуктът има универсалност и като опаковка и това му помага да покори не само био магазини, но и супермаркети, фитнес и йога центрове и други места. Опаковката е дело на самата Анита, която е учила графичен дизайн. Изискванията за сместа на десертите са специфични и за тях се необходими и специфични технологии. Например мелачка за месо не е подходяща за мелене на сушени плодове и ядки. В крайна сметка обаче новаторството изисква компромиси, а те винаги се отплащат.

Предизвикателството за Roo’bar обаче е отвъд континента и по-конкретно в САЩ, Калифорния, където през март компанията участва на голямо био изложение. Присъствието им онлайн също нараства – вече се предлагат в Amazon, имат запитване и от офиса на Facebook, за зареждане на вендинг машините на компанията. Скоро ще стартира и по-активното разпространение на Roo’bar в Австралия.

 

 

 

Заслуженото място

Въпреки че конкуренция (и то огромна) има, това още повече надъхва екипа на Роо Брандс. Според Анита, въпреки че на пръв поглед има пренасищане на пазара със здравословни барчета, има място за още – а смелостта на „нашенския“ бранд да застане на своето място сред тях е добре подплатена с качества. Именно тези качества го правят предпочитан за много хора, а и донасят заслужени международни признания и награди за иновативност в България, Шанхай, Америка. Зад целия успех на компанията са, разбира се, ентусиастите, които работят и правят всичко това възможно. „Ние сме отбор от супергерои“, казва Анита, „и всеки има собствена суперсила, която рано или късно изпъква“. Мотивацията си екипът черпи от щастието да са значима част от нещо голямо. Забавлението върви ръка за ръка с работата, която никога не стихва – предизвикателствата са ежедневие, но затова пък всички имат в себе си искра, която ги тласка все по-напред и нагоре. Планът е да продължат да развиват продукти и храни, които да помагат на хората да жи­веят по-здравословно. Бъдещите проекти обаче все още се пазят в тайна, въпреки че част от тях ще се разкрият още тази година. Постиженията дотук вдъхновяват за тези, които ще последват в идните години. А ние нямаме търпение да вкусим нови здравословни предложения с марка Roo’bar.

Заглавна снимка: Sport Challenges. Снимката е част от предизвикателства, осъществени от Sport Challenges съвместно с Roo'bar. Повече информация можете да откриете тук.

Вдъхнови се: Теория на Chaos-а, или българското студио, което създава светове

Още от Social