Ако ви е харесала тв версията на HBO на прочутата игра The Last of Us, далеч не сте сами. WarnerMedia разкри, че по време на премиерата си на 15 януари адаптацията по хитовото гейминг заглавие е събрала 4.7 милиона зрители на конвенционална и стрийминг телевизия, което я прави третия най-голям дебют на HBO в ерата на стрийминг. Само две продукции са преди нея: спинофът на Game of Thrones с името House of the Dragon е оценен по-високо с над 9.9 милиона зрители; и стартът на Boardwalk Empire през 2010 г. (когато пристигна HBO Go) - с 4.81 милиона зрители.

The Last of Us почти удвои публиката си за първия сезон на Euphoria, казва WarnerMedia. Въпреки че все още не е ясно колко добре ще се представи поредицата, адаптирана по прочутата игра, в дългосрочен план, компанията отбелязва, че гледането на сериал на HBO в неделя вечер обикновено представлява 20 до 40% от общата брутна гледаемост на епизод.

Силното първоначално представяне не е изненадващо. В допълнение към дългата рекламна кампания The Last of Us има добре известни имена (включително Педро Паскал, Бела Рамзи и създателя на „Чернобил“ Крейг Мейзин като ръководител на проекта), както и ползата от утвърдена база от фенове от франчайза на играта на Naughty Dog. Включете наличността на HBO Max и добър ранен критичен прием, и очевидно има много хора, желаещи да гледат постапокалиптичната драма.

Твърде рано е да се каже дали The Last of Us ще бъде най-популярният базиран на игри телевизионен сериал досега. Трябва да се конкурира с успехи като сериала на Netflix League of Legends Arcane, както и с някои други имена. Първоначалните данни за зрителския интерес обаче предполагат, че този експеримент с подобна високобюджетна продукция се е изплатил за всички участници. В тази светлина е лесно да се разбере защо Sony са били готови да се ангажират с телевизионни адаптации на своите поредици God of War и Horizon. Както при конкурентни предавания като Halo, това е шанс да се разшири интересът към франчайза сред много повече хора.

Снимка: НВО

Виж още: The Last of Us пренася магията на игрите в ефира на НВО през януари

 

Още от Social