В годините преди коронавирус пандемията най-голямото търговско изложение в Северна Америка CES привличаше над 170 000 посетители, които наводняваха улиците на Лас Вегас. На всеки час от залата на изложението до специално създадени кампус бяха транспортирани над 4000 души. За да облекчат логистичните нужди на града по време на изложението, а и не само, властите избраха предложението на Илон Мъск и неговата The Boring Company за изграждане на подземна транспортна система.
Съгласно този план подземният тунел с дължина повече от 1 км трябва да се използва за прехвърляне на хора в коли на Tesla, като едновременно трябва да се движат 4 или 5 превозни средства.
Оказва се обаче, че така изградената система няма да може да превозва дори близо до броя хора, които властите биха искали.
Основната причина за това са противопожарните изисквания, които не разрешават повече от 800 пътници на час. Това означава, че системата ще може де превозва едва ¼ от обещания капацитет.
Ако компанията на Мъск не оправдае очакванията с такава голяма разлика, тя ще изгуби над 13 милиона долара от обществената поръчка, както и потенциално ще бъде глобена още милиони.
Всъщност амбициозната идея никога не е изглеждала особено реалистично. Още през май 2019 г. кметицата на Лас Вегас Каролин Гудман заяви, че недоказаната технология представлява особен риск, тъй като ще бъде първата обществена транспортна система с реални пътници от този тип. Към момента The Boring Company се очертава да получи не повече от 30 процента от целия бюджет по поръчките, което означава, че Илон Мъск ще трябва да помисли по-усилено, за да усвои останалите пари.
Снимка: InTheLoop
Виж още: Китай проведе лотария за 1.5 млн. долара, за да тества нова цифрова валута