NASA планира първата си мисия до Луната с екипаж след пътуването на "Аполо 17" през 1972 г. и го прави със стил. Axiom Space - компанията, която NASA избра миналата година за създаването на скафандрите за извънземни дейности (xEVAS) за мисията "Артемида III" през 2025 г. - обяви, че си партнира с луксозната италианска марка Prada, за да ги изработи.

Двете компании ще работят рамо до рамо по време на производството. "Техническият опит на Prada в областта на суровините, производствените техники и иновативните дизайнерски концепции ще допринесат за усъвършенствани технологии, които ще осигурят не само комфорта на астронавтите на лунната повърхност, но и така необходимите съображения, свързани с човешкия фактор, които липсват в досегашните скафандри", заяви в изявление главният изпълнителен директор на Axiom Space Майкъл Суфредини.

Маркетинговият директор на Prada Group Лоренцо Бертели добави: "Това е истински празник на силата на човешкото творчество и иновациите за развитие на цивилизацията". Той също така отдаде "авангардната" работа на компанията на десетилетията опит с нейния ветроходен отбор Luna Rossa Pradа.

Мисията "Артемида III" е уникална не само заради петте десетилетия, изминали от "Аполо 17", но и защото за първи път жена ще се опита отиде на Луната - астронавтката Кристина Кох. Интересно е, че ролята на Кох в мисията е призната още в началото на прессъобщението на Axiom Space, като по този начин сякаш се създава подтекст, че присъствието на дама е необходимо, за да се оправдае съвместната работа с луксозен моден дизайнер.

Снимка: Axiom Space/NASA

Виж още: Тонове човешки боклук замърсяват Марс след 50 години проучвания