Ново проучване изследва дали добавянето на обучение по осъзнатост към програма за физическа активност може да насърчи студентите от университета да поддържат по-здравословни двигателни навици. Изследването, проведено в три обекта в Англия, проучва как 30-дневна интервенция за дигитално осъзнаване е повлияла на студенти, които преди това не са били активни.

Липсата на физическа активност е често срещана сред студентите и може да допринесе за влошаване на психичното здраве и благополучие. Макар че програмите за физическа активност (ФА) могат да помогнат, мнозина се затрудняват да поддържат дългосрочни промени в поведението си. Изследователите искаха да проверят дали обучението по осъзнатост - предназначено за изграждане на психологически умения и мислене, свързани с физическа активност - може да промени ситуацията.

В проучването участват 109 участници, които са разпределени на случаен принцип в една от две групи. Едната група получи монитор за активност и дневна цел от 8000 крачки (група, която се занимава само с ФА). Втората група е следвала същата цел за крачки, но е получила и дигитално обучение по осъзнатост в продължение на 30 дни (група за ДОО). Изследователите проследиха техните самооценки за нивата на физическа активност, времето, прекарано в седнало положение, благосъстоянието, психичното здраве, мотивацията, удоволствието и самооценката преди и след интервенцията.

Резултатите показват, че нивата на физическа активност са се удвоили, а учениците са прекарвали по-малко време в седнало положение. Въпреки това, групата с ДОО, която е преминала обучение по осъзнатост, е показала по-големи, но не и статистически значими подобрения в сравнение с групата, която се е занимавала само с физическа активност. Увеличението на физическата активност е измерено на 305 МЕТ-минути (MЕТ минутите се използват за определяне на количеството енергия, изразходвано по време на тренировка или дейност) седмично, докато времето, прекарано в заседнало положение, е намаляло с 9,5 часа седмично.

Психологическите резултати са различни. Макар че и двете групи са станали по-съзнателни по време на упражнения, групата с ДОО е изпитвала по-силни намерения да остане активна в сравнение с групата, която се занимава само с физическа активност. Въпреки това самооценката на упражненията остана непроменена, което означава, че увереността на участниците в способността им да се упражняват редовно не се е подобрила.

Изследователите заключават, че добавянето на обучение по осъзнатост е помогнало на учениците да станат по-мотивирани да останат активни, но не е довело до големи разлики в действителните нива на физическа активност или времето, прекарано в седнало положение. Те препоръчват допълнителни проучвания, за да се проучи дали мисленето, основано на осъзнатост, може да доведе до трайни поведенчески промени във физическата активност за по-дълъг период от време.

Констатациите подчертават потенциала на цифровите интервенции за осъзнатост в здравните програми. Въпреки това изследователите подчертават, че са необходими допълнителни проучвания, за да се определи как най-добре да се насърчи дългосрочното ангажиране с физическа активност сред студентите в университетите.

Снимка: Unsplash

Виж още: Рекордно кратка: 34 секунди стигнаха, за да влезе песен от Minecraft в Топ 100 на Billboard