Вън от всякакво съмнение е, че живеем в ерата на дигитализацията. Тя променя почти всеки аспект от живота ни. Неща, които в миналото са изисквали физически действия, днес се случват само с помощта на серия от нули и единици, които се прехвърлят между устройствата ни със светкавична скорост.
Как да оцелеем на висока скорост
Високата скорост на съвременното ни ежедневие представя невероятни възможности, но и сериозни предизвикателства. Няма съмнение, че животът ни като потребители е по-лесен от всякога. Имаме достъп до всевъзможни стоки и услуги буквално на върха на пръстите си. С помощта на смартфоните можем да разглеждаме удивително разнообразие, да пазаруваме и дори да плащаме битовите си сметки.
Предизвикателството е да отсеем зърното от плявата. Да разберем коя част от информацията е полезна за нас и коя – просто затрупва живота (и смартфона) с приложения, нотификации, аларми и ъпдейти. Кое помага да се чувстваме по-добре и кое ни кара да се чувстваме загубени в дигиталната джунгла.
Да кажем сбогом на опашките
Технологията със сигурност има много предимства. Има приложения, които подобряват живота ни. Едно нещо, което може да си спестите винаги, е дългото чакане на опашки. В съвременния дигитален свят можете да получите бързо и професионално обслужване за секунди.
И компаниите много добре знаят това. А1 например наскоро пусна новото си мобилно приложение за самообслужване – Моят А1, достъпно както за Аndroid, така и за iOS устройства. Апликацията идва с подобрени функционалности, удобен интерфейс за управление и оптимизирана скорост.
С Моят А1 плащате сметките си за секунди и виждате пълна информация за потреблението. За допълнително удобство имате достъп и до детайлни фактури, които могат да бъдат свалени на мобилното устройство.
С Моят А1 можете да добавите нови услуги към своя абонамент – още мегабайти интернет, тв пакет, да закупите електронна винетка или дори да активирате роуминг, ако ви предстои пътуване.
Приложението предлага и персонализирани оферти на потребителите. Така можете да изберете най-подходящите за вас планове и услуги, да оптимизирате своите разходи и най-вече да спестите време за истински важните неща в днешния забързан свят.
Не предавайте личния контакт
Използването на приложения прави контакта с близки и приятели по-лесен от всякога. В същото време това не бива да се случва за сметка на личния контакт с тях. Прегръдката с близък човек предизвиква отделяне на окситоцин и допамин в нашия мозък, които не се появяват от екрана на смартфона.
Екранът, за сметка на това, може да ни накара вечно да сме изнервени. Проучване, публикувано в Psychology Today, показва, че има връзка между нивата на кортизола (хормонът, който отговаря за стреса) в човешкото тяло и времето, което прекарваме пред екраните. Да не говорим и за влиянието на синята светлина, която обърква вътрешния ни часовник и затруднява съня.
Затова истината е отново в баланса.
А ще изчезнат ли и магазините?
В САЩ и Западна Европа често се говори за пустеещите молове и за факта, че всичко вече се дигитализира. Вярно е, че старомодните магазини не могат да се справят със същата скорост, с която нещата се случват онлайн. И все пак, ако сте сред хората, които предпочитат да отидат лично до магазин, можете да сте спокойни, че такива ще има.
Обслужването в тях обаче също ще се подобри, като технологиите отново са в основата на това. Повече хора ще имат възможност да свършат работата си с мобилни приложения като Моят А1, което ще позволи на екипите на магазините да обслужат останалите с много по-голямо внимание. Те ще имат време да изслушат вашите нужди и да предложат наистина индивидуални решения.
Големите търговски центрове обаче наистина ще бъдат поставени под натиск. Те разчитат на много на брой магазини, плащащи сериозни наеми. Технологиите ще променят това. Намаленият поток от хора може да изнесе останалите магазини от мола обратно на улиците. В известен смисъл – обратно към доброто старо време. Просто по-удобно и по-бързо.