Никой никога вероятно не си е представял, че пазаруването в онлайн магазин може да бъде луксозно преживяване. Липсват толкова много детайли – от изключително атрактивния интериор на бутика, изтънчения аромат, допира на материите. Но всички тези места останаха пусти и затворени по време на пандемията, което накара някои от инвеститорите да преосмислят капиталовложенията си и да поискат от мениджърите на брандовете нова посока за развитие.
От Amazon пък отдавна желаят да включат по-луксозни стоки в асортимента си, особено след като дори по-масовият бранд Nike се оттегли през 2019 от директните продажби в платформата за онлайн пазаруване. Новата категория Luxury Stores, включена в мобилното приложение на Amazon, ще се опита да отговори на новите тенденции.
Първият представител на висшата мода, който влиза в „бутика в рамките на магазина“ е Oscar De La Renta, а в следващите месеци се очакват още големи имена. Партньорите в модното сътрудничество ще имат по-голямо влияние върху облика, селекцията и ценообразуването, докато от Amazon ще са натоварени да търсят подходящите клиенти. Селекцията им започва измежду избрани американски акаунти, членове на програмата Amazon Prime, като по-късно се очаква VIP поканите да достигнат и до по-голям процент потребители (заявления за такава може да се подаде от всеки още днес).
Ексклузивните артикули ще се предлагат с опцията за разглеждане в 360-градусов режим, което позволява по-детайлното представяне на моделите. Алекс Боулън, CEO в Oscar De La Renta, споделя, че е естествено брандът да се доближи до мястото, където са клиентите – както настоящи, така и да се възползват от възможността да се спечелят нови такива.
В момента Amazon е с най-големи продажби на облекло на територията на САЩ, но по-голяма част от тях попадат в категорията на т.нар. бърза мода. Luxury Stores е мястото, в което метафорично ще се отсее „зърното от плявата“.
Снимки: shutterstock
Виж още: Магазините в дигиталната епоха – от виртуалните щандове до AI продавачите и роботите