Жителят на Мичиган Джаред Мауч е бил изправен пред труден избор: да бъде абонат на AT&T (чиито бавни скорости са широко обсъждани от американските потребители) или да плати на Comcast 50 000 долара, за да има приемлива интернет връзка. Но той решил друго: самият той да стане доставчик на оптични интернет услуги. Разбира се, за да стане това, той успял да спечели цели 70 клиенти. Сега, техният брой се очаква да нарасне почти 10 пъти - и скоро да обслужва 600 домакинства.  
Според доклад на Ars Technica миналата година правителството на САЩ е отпуснало във връзка с пандемията 71 милиона долара на окръг Уаштено в Мичиган за инфраструктурни проекти, като част от тях бяха предназначени за разширяване на широколентовия достъп. Мауч е кандидатствал по програмата и е спечелил с офертата си за свързване на домакинства, „за които е известно, че не са обслужвани или са недостатъчно обслужвани въз основа на [едно] съществуващо проучване“.

 
Това означава, че той ще трябва да разшири обхвата си, а според калкулациите всеки нов абонат струва около 30 000 долара. Неговите инсталационни такси обаче започват от 199 долара/домакинство. Клиентите могат да избират между 100 Mbps скорост за 55 долара на месец или 1 Gbps с неограничени данни за 79 долара на месец. Договорът изисква завършване до 2026 г., но той има за цел да бъде готов до около края на 2023 г. Той вече е свързал някои от необходимите адреси, а за местните това е „трансформационен момент за нашата общност“.
Мауч принципно се занимава с мрежова архитектура за Akamai, но услугата му се е превърнала в задължителна в региона и той дори осигурява оптична връзка за основен мобилен оператор. „Определено съм много по-известен от всички мои съседи... Записан съм в мобилните телефони на хората като „човек оптичен кабел“, казва той.

Снимки: Unsplash

Виж още: Американски съд реши, че изкуственият интелект не е физическо лице