След нахлуването на Русия в Украйна миналата седмица страните от НАТО и технологичните компании (включително Meta и Google) предприеха сериозни стъпки за ограничаване на руския достъп до стоки и икономически ресурси. Сега Apple засилва натиска, тъй като споделя плановете за спиране на продажбите в Русия.
В съобщението си Apple изразява загриженост относно инвазията, заявявайки, че стои в солидарност с тези в опасност и подкрепя хуманитарната помощ за украинските бежанци. Освен това Apple заявява, че е „поставила на пауза всички продажби на продукти в Русия“ и е започнала да ограничава използването на Apple Pay и свързаните с нея услуги. Приложенията за руските държавно финансирани пропагандни издания RT и Sputnik вече са достъпни само за руски потребители.
Apple също използва стратегия от подхода на Google и прекъсна визуализацията на трафика в Украйна „като мярка за безопасност и предпазна мярка за украинските граждани“. Компанията накрая заяви, че ще продължи да наблюдава развитието на събитията и да поддържа контакт с различни правителства относно действията си занапред.
Това добавя още един виден глас към глобалната група компании, осъждащи атаката, и критиките и натиска, натрупани спрямо Русия, откакто тя започна инвазията си на 24 февруари. За пореден път ставаме и свидетели на огромното влияние и ресурси, с които транснационалните компании разполагат, и свободата, с която да ги прилагат. След срива на рублата и хората, които отчаяно се редят на опашки пред банкоматите в Москва, за да теглят средства, изглежда, че обикновените руснаци определено ще почувстват най-тежко санкциите, а сега те също не могат да получат и нов iPhone, дори да искат.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Как технологичните гиганти реагираха на войната между Украйна и Русия