Дори най-острите езици в медийното пространство не са застраховани от технологията deepfake. И известният с обсъждането на провокативни теми Джо Роугън стана поредната му жертва. В TikTok се появи реклама на съмнителен билков продукт, насочен към мъжката аудитория, която използва изкуствено генерирани глас и присъствие на Джо Роуган.
Авантюрата бе разкрита от рекламния стратег Джими Фарли, който твърди, че корен от мака на прах повишава либидото и „буквално прави разликата там долу“. За необученото око и ухо това видео би изглеждало и звучало точно като истинския Роугън, особено като се има предвид, че е прочут с непукизма си, който би му позволил подобен тип реклама. Въпреки че на някои може да им изглежда доста смешно точно тази популярна фигура да бъде замесена в подобен скандал, остава фактът, че се използва чужд образ за продажба на продукт без изричното съгласие. И това все още е незаконно. Видеото е вече свалено, а най-вероятно са повдигнати и обвинения, а deepfake технологията отново се изправя пред добре познатия си проблем.
Снимки: Unsplash
Виж още: 100 млн. потребители вече ползваха ChatGPT през януари. А вие?