Huawei представи своя доклад HUAWEI XMAGE Trend Report 2023 по време на Mobile World Congress в Барселона. Това е първият подобен документ от анонса на HUAWEI XMAGE през 2022 г. като нов бранд, дефиниращ стратегията на компанията за технологични иновации, потребителско изживяване и културни изследвания в областта на мобилните изображения.

Изображенията днес са се превърнали в език, на който комуникираме, a мобилните телефони играят все по-важна роля в тази нова тенденция, споделят Ли Чангжу, вицепрезидент за стратегически маркетинг в HUAWEI Consumer Business Group, както и един от членовете на журито на HUAWEI NEXT IMAGE Awards. Ли представи доклада в залата HUAWEI XMAGE с тема Insight in Mobile Imagery. Въз основа на снимките, изпратени за участие в ежегодния фотографски конкурс, докладът идентифицира тенденциите във визуалното съдържание, което потребителите на смартфони Huawei генерират.

„HUAWEI XMAGE се стреми към принос в новата ера на мобилните изображения и ние не пестим усилия за стимулирането на тази силна културна вълна чрез иновации, даващи на потребителите превъзходно изживяване“, споделя Ли. Проучванията сочат, че всяка година в света се създават над 1.4 трилиона снимки, от които повече от 89% са заснети с мобилни телефони.

В рамките на събитието висши лидери от областта на културата и изкуствата, топ фотографи, социолози и студенти споделиха своите виждания за иновациите и културата, за основните констатации в доклада и за бъдещето на мобилните изображения като цяло.

„Технологиите и изкуствата, включително архитектурата, могат да работят заедно за постигането на невероятни резултати. Докладът на Huawei е силна илюстрация на това“, сподели Бенедета Талиабуе, основател и главен изпълнителен директор на EMBT Architects. „Радвам се да видя, че Huawei влага такива усилия за вдъхновяване на потребителите по целия свят и проучва бъдещата посока на мобилните изображения.“

Чандран Наир, основател и главен изпълнителен директор на Global Institute for Tomorrow, сподели в речта си: „Иновативната фотография при смартфоните променя парадигмите на изображенията и помага на хората да предефинират начина, по който комуникират това, което виждат. Въздействието на технологията обаче не е просто по-добра снимка, трябва да бъде нещо, което ни тласка като личности, за да можем винаги да създаваме нещо смислено и въздействащо.

Повече от всякога изображенията днес са нещо, което трябва да се споделя, а преживяванията все повече се оформят от мобилните устройства“.

„Изображенията показват, че смарт устройствата с камера са достатъчно мощни, че да превърнат всеки не само в консуматор, а и в творец“, споделя визуалният социолог Никол Фернандес за устройствата на Huawei, използвани за създаването на изображенията и видеата. „Дори необучен човек може да стане фотограф, улавяйки моменти, които смята за значими, и създавайки кадри, с които се гордее достатъчно, за да участват в конкурс. Това демократизира създаването на изображения.“

От 2017 г. насам годишните награди HUAWEI NEXT IMAGE подкрепят фотографското творчество по целия свят с почти 4 милиона участия в повече от 170 страни през последните шест години.

Тази година Huawei си сътрудничи с FactStory, събирайки екип от експертни визуални анализатори. Този екип направи детайлно проучване на изпратените снимки и видеоклипове, за да сподели своите наблюдения за използването на устройствата на Huawei, със специален акцент върху социологията, психологията и емоциите, предизвикани от подбраните изображения.

Снимки: Huawei