Ray Tracing при смартфоните е в начален етап, но с появата на поддържани чипове се очаква да бъдат на почти всички водещи смартфони от 2023 г. Технологията скоро ще бъде забележителен фактор при измерване на производителността от висок клас - особено за тези, които обичат най-новите и най-добрите мобилни игри.

Въпреки че бенчмарковете никога не са перфектни, те са полезен инструмент за преценка на сравнителното представяне. Basemark има точно такъв инструмент в своя нов тестов пакет In Vitro GPU и предостави копие на Android Authority. Сайтът взе няколко телефона с възможност за Ray Tracing, за да види какво могат да правят.

Преди да се потопим в резултатите, важно е да отбележим какво In Vitro прави и какво не ни казва за ефективността, която измерва. Бенчмаркът на Basemark е проектиран с 3D съдържание, което прилича на изключително взискателна мобилна игра, като се фокусира върху осветлението, моделите и детайлите, а не върху анимациите или изобразяването на отворен свят.

Що се отнася до изобразяването, In Vitro използва Ray Tracing изключително за подобряване на качеството на отраженията. Други елементи на сцената като осветление и сенки използват традиционно изобразяване (растеризация). Така че, докато този показател ни дава добър поглед върху натоварването на хибридното изобразяване, което вероятно ще бъде използвано в предстоящите мобилни заглавия, той не ни дава пълната картина за това как графичният процесор на телефона ще се справи с комбинираното Ray Tracing за осветление, сенки и отражения.

In Vitro предлага избор от опции за тестване. Official дава най-сравнимите резултати, като винаги изобразява при 1080p, за да премахне разделителната способност на устройството от уравнението. Official Native изпълнява теста при пълна разделителна способност, ако искате да видите как дисплеят на устройството влияе върху производителността. Има също опции за персонализиран и опитен режим. За да изпълнят бенчмарка, устройствата трябва да поддържат хардуерен Ray Tracing, Android 12 или по-нова версия, Vulkan 1.1 или по-нова, ETC2 компресия и да имат поне 3 GB обединена памет. Това изключва смартфони, захранвани от серията Snapdragon 8 Gen 1 или Dimensity 9000, тъй като им липсват възможности за Ray Tracing.

За своя тест сайтът използва Official настройка, изпълнявайки един и същ тест 20 пъти поред, за да измери производителността на по-дълга сесия.

Понастоящем има само два мобилни SoC, достъпни за западната аудитория, които поддържат необходимия хардуер за проследяване на лъчи и Vulkan API за работа In Vitro – Samsung Exynos 2200 и Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2. Dimensity 9200 на MediaTek също предлага проследяване на лъчи, предоставено от Mali-G715 на Arm Imortalis GPU, но чакаме чипът да се появи извън Китай.

Въпреки че привидно поддържат една и съща технология, Exynos и Snapdragon постигат това с помощта на различен хардуер. Samsung си партнира с графичния гигант AMD, за да пренесе своята RDNA 2 архитектура в графичния процесор Xclipse 920, намиращ се в Exynos 2200. Междувременно Qualcomm добави възможности за проследяване на лъчи към своя собствен графичен процесор Adreno 740.

За да подложи тези два на тест, сайтът инсталира In Vitro на Samsung Galaxy S22 Ultra и Redmagic Pro 8. Последният работи с китайски софтуер (глобално стартиране се случи едва в средата на януари), но не създаде проблеми при инсталирането и изпълнението на бенчмарка.

Може би неочаквано по-старият Exynos 2200 показва превъзходна средна производителност в бенчмарка за Ray Tracing на смартфони на Basemark в сравнение с по-новия Snapdragon 8 Gen 2. Въпреки това 8 Gen 2 е в състояние да достигне по-висок пиков FPS, но също така страда от по-ниски ниски стойности. Гледайки бенчмарка в реално време, става ясно, че Snapdragon 8 Gen работи по-бързо с по-малко отражения на екрана и наистина се затруднява, тъй като бенчмаркът увеличава отраженията към края - любопитно заключение, което ни кара да очакваме с още по-голям интерес следващите модели флагмански смартфони.

Снимка: Unsplash

Виж още: За пръв път отклониха светкавица с помощта на мощен лазер