Facebook стои зад програма, чиято основна цел е събирането на лична информация за потребителите (платени доброволци) през последните 3 години. TechCrunch съобщава, че компанията е плащала на младежи на възраст между 13 и 25 години до 20 долара месечно, като в замяна е трябвало да инсталират приложение, наречено Facebook Research, на своя Android или iOS смартфон. Основната функционалност на въпросното се състои във възможността му да наблюдава дейностите на телефона, както и сърфирането из мрежата, съответно и да изпраща тази информация обратно към Facebook. Последната е потвърдила съществуването на програмата.

В миналото Facebook събираше информация чрез Onavo Project - VPN услуга, с която компанията придоби през 2013 година. Информацията, с която тя се сдоби тогава, се оказа от изключително значение, тъй като благодарение на нея Facebook успя да открие задаващата се конкуренция, като в случая или я закупи или клонира. Onavo Project обаче беше премахнат от App Store, след като Apple заяви, че приложението нарушава правилата и условията за ползване на App Store във връзка със събирането на информация.

Приложението, което Facebook използва в настоящия случай, изисква от потребителя да инсталира определен сертификат, който дава на най-голямата социална мрежа способността да вижда личните му съобщения, e-mail комуникацията му, търсенията в мрежата и активността му в различни браузъри. Нещо повече, Facebook Research изисква снимка от историята на поръчките в Amazon, които впоследствие се препращат към Facebook.

Facebook Research нарушава правилата на App Store, тъй като подобен сертификат се използва само за фирмени телефони – с идеята работодателите да имат пълен достъп до работния телефона на служителите си. Инсталирането на подобен сертификат на стандартен (потребителски) телефон е в остър конфликт с правилата и условията за ползване на App Store.

От Facebook са изградили така софтуера на приложението, че да прикрият участието си до самия край на инсталационния процес. Услуги за бета-тестване като Applause, BetaBound и uTest също са свързани с програмата за проучване на социалната мрежа.

Рекламите за приложението, пуснати в Instagram и Snapchat (представени от uTest), са насочени към 13 - 17-годишни тийнейджъри, предлагайки им „платено проучване за социалните медии“. Регистрационната страница за това проучване никъде не споменава Facebook, но търси „потребители между 13 и 35 години (като е нужно родителско съгласие за тези на възраст между 13 и 17 години).

Ако от Apple преценят, че Facebook Research нарушава политиките им за ползване, те са способни да отнемат възможността социалната мрежа да използва фирмени сертификати, засилвайки и без това високото напрежение между двете компании.

Междувременно ние, потребителите, научихме за пореден метод, който големите играчи на дигиталния социален пазар използват, за да научат дори най-интимните детайли за нашия живот – срещу 20 долара месечно...

Обновете вашия Windows и Office със специалните оферти на GoodOffer24

---

Спечели Samsung Galaxy Note 9 в новата инициатива на Go Guide - Go Guide Awards