Една от големите въпросителни около иначе изключително впечатляващата Google Stadia платформа безспорно е свързана с изискванията, които тя ще предявява към скоростта на интернет.

Засега от компанията не са особено разговорливи по темата, но Фил Харисън побърза да успокои скептиците.

„Наясно сме, че изискванията за пропускателната способност на интернет връзката, които ще има Stadia, няма да са за всеки още от първия ден, в който услугата стартира. Но ние и в момента работим упорито за намаляване на тези изисквания и увеличаване на качеството.“


Като предварителни числа това, което цитира Харисън, всъщност не изглежда чак толкова непосилно. Според Google 30-мегабитова връзка ще е достатъчна, за да се играе с 4К резолюция и 60 кадъра в секунда, а стриймингът с 1080р качество ще има „значително по-скромни изисквания“.

Другият голям въпрос, разбира се, е свързан с т.нар. латентност, т.е. закъснението между действие на играча и реакцията на играта. По тази тема Google отказват да дават дори предварителна информация, тъй като явно не са готови да обявят официално конкретни данни.

Но тестове, проведени от Digital Foundry, сочат, че дори в този ранен тестов стадий Stadia се представя една идея по-зле, отколкото локално свързан Xbox One.

Същевременно Фил Харисън твърди, че компанията продължава да работи по широк спектър от иновации, свързани с дата центровете, които ще бъдат гръбнакът на Stadia, много от които се случват изцяло зад затворени врати. С други думи те все още не са достъпни за широката публика и няма как да бъдат тествани на практика.

Отделно компанията работи в тясно сътрудничество с ключовите доставчици на интернет, за да гарантира максимално добра поддръжка за Stadia. Разбира се, в случая става дума най-вече за САЩ и Канада, където платформата ще стартира първо, но натискът на ключов играч като Google вероятно ще мотивира и останалите телекоми по света да започнат да предлагат по-качествена и бърза интернет доставка.

Тагове: