През последните две години смартфон пазарът е в застой, тъй като потребителите се умориха от постоянната нужда за ъпгрейд на своите телефони. Все пак стремежът към ъпгрейд се повява в един момент и според ново проучване на маркетинговата компания Strategy Analytics глобалните смартфон продажби през това тримесечие са се увеличили с 2 процента в сравнение със същия период миналата година.
През Q3 2019 са продадени 366.3 милиона телефона срещу 359.8 милиона през Q3 2018. Компанията смята, че растежът се дължи на силната конкуренция, по-ниските цени и желанието на потребителите да се сдобият с телефони с по-големи дисплеи и 5G връзка.
Растежът през тримесечието се дължи главно за Samsung и Huawei, като продажбите на корейската компания са скочили с 8 процента в сравнение със същия период на миналата година благодарение на успешната премиера на Galaxy Note 10. На свой ред Huawei успя да се пребори с регулаторните проблеми в Северна Америка, като засили продажбите в Китай и отчита ръст от цели 29 процента.
В случая с Apple продажбите всъщност са паднали с 3 процента спрямо 2018 година, но Strategy Analytics смята, че гигантът е започнал да се стабилизира благодарение на по-ниската цена на iPhone 11 и повишеното търсене в Азия и САЩ.
Други марки със значителен ръст в продажбите са Xiaomi и Оppo, които все повече навлизат в Европа.
Виж още: Philips SoundBar TAPB603 - стъпка напред към по-доброто звучене (ВИДЕО)