Първото нещо, за което всеки си мисли, когато чуе електромобил, е как ще успее да стигне от точка А до точка B без зареждане. Оказва се, че това наистина е и най-често срещаният проблем и собствениците на екологичните возила са в непрестанно търсене на най-близката зарядна станция. Ето защо Google идва на помощ на някои от тях, разработвайки нов алгоритъм за планиране на маршрути, разчитайки и на “доза” изкуствен интелект. Базиран на “теория на графиките”, алгоритъмът комбинира данни, отнасящи се до зададената крайна дестинация, текущото местоположение на превозното средство, количеството на останалата батерия и локализира всички налични обществени зарядни станции. По този начин системата може да препоръча оптималния маршрут, както и къде да бъдат спирките за зареждане. Така шофьорите ще имат по-голяма яснота за това, колко време ще отнеме всяко зареждане, и актуализирана информация за общото времетраене на пътуването. За съжаление новата функция ще бъде налична единствено на електромобили, работещи със системата на Google Android Automotive system, които към този момент са само  Polestar 2 и Volvo XC40 Recharge. Което в голяма степен ограничава нововъведението, но от Google коментират, че се надяват скоро то да бъде използвано и в други системи.

   
Google Maps пък наскоро добави нова функция, която позволява станциите за зареждане на електрически автомобили да се сортират въз основа на вида на зареждане, който предлагат. Електрическите зарядни станции в САЩ обикновено имат един от двата типа стандарти: CCS (комбинирана система за зареждане), която беше въведена за първи път през 2013 г.  и се използва от електрическите автомобили на Jaguar, BMW и др.; и CHAdeMO (търговско наименование за метод за бързо зареждане), на което разчитат Tesla, Nissan, Mitsubishi и др. Анализаторите на този вид технологии обаче констатират, че индустрията за зареждане изглежда започва да предпочита стандарта CCS, което означава, че останалите ще трябва да предлага алтернативи при предлаганите от тях модели. 

Снимки: shutterstock

Виж още: Tesla наема хора, които да се справят с коментарите под постовете на Илон Мъск