Отскоро потребителите в САЩ могат да използват новата функция на Google „Резултати за вас“, която има за цел да предостави по-лесен начин за самите тях и да им даде възможност да извадят своята чувствителна лична информация от резултатите от търсенето на компанията. Следващата година „Резултати за вас“ ще станат проактивни и ще позволят на потребителите да се включат за известия, когато в резултатите от търсенето се появи нова лична информация, свързана с тях, което позволява на хората да поискат премахването на този тип данни по-бързо.

Google обяви, че официално ще пусне „Резултати за вас“, представени за първи път през пролетното издание на I/O, на своето събитие Search On 22. С „Резултати за вас“ потребителите могат да поискат премахване на лична информация само с няколко клика. Тази информация включва физически адреси, телефонни номера и имейл адреси. Функцията също така е център за всички политики на Google за премахване на съдържание, като тези за номера на социално осигуряване и номера на банкови сметки, и ще насочва потребителите към формулярите, за да поискат тази информация да остане поверителна.

Според Дани Съливан, говорител на Google Search, компанията е наясно, че хората са станали по-чувствителни към личната им информация, достъпна за всеки. Те просто не се чувстват комфортно с това, казва Съливан в интервю за Gizmodo, и биха предпочели тази информация да не е толкова лесно достъпна.

Преди „Резултати за вас“ Google разполагаше с няколко начина да деиндексира премахната лична информация, тъй като компанията има много ограничени политики за премахване.

„По принцип, ако не е спам и не е нещо незаконно – както имаме закони, на които трябва да реагираме, като със съдържание със сексуално насилие над деца, – сме склонни да го оставим там и да се доверим на нашата система за класиране, за да се опитаме да покажем най-полезните неща, които можем“, каза Съливан. Той добави: „Но това беше случай, в който казахме, че има достатъчен интерес към наличието на такъв тип неща, и смятаме, че тези опасения могат да бъдат посрещнати, без да повлияят на резултатите от търсенето по начин, който не ги прави по-малко полезни за хората“.

Снимка: Unsplash

Виж още: Google има големи планове за премиерата на Pixel 7