HTC VIVE обяви характеристиките и функциите на новия VIVE COSMOS, както и неговата цена, наличност и бонусите за тези, които го поръчат предварително. Vive Cosmos е най-новата премиум PC-базирана система за виртуална реалност, създадена да е още по-достъпна и лесна за ползване. Системата е с модулен лицев дизайн, който може да променя функционалността на шлема.
Vive Cosmos е създаден да се адаптира към нуждите на VR потребителите с фокус върху лесното управление, разнообразието и добрата работа. Тази изцяло нова Vive система за проследяване предлага улеснена конфигурация, която прави потапянето във виртуалната реалност по-бързо и по-лесно от всякога с помощта на шест сензорни камери за обширно и прецизно проследяване отвътре навън. Cosmos включва 2880 x 1700 комбинирана пикселна резолюция – 88% по-добра отколкото резолюцията на оригиналния Vive. Тя осигурява кристалночисти текст и графика. Чисто новите LCD панели намаляват разстоянието между пикселите и благодарение на истински RGB екрани минимизират screen-door ефекта.
Уникалният дизайн с повдигане на предната част на шлема позволява на потребителите да прескачат от истинската във виртуалната реалност и обратно за броени секунди и то без да нарушават VR преживяването. Ергономичният дизайн позволява на потребителя да се наслади на по-продължителни VR приключения, а интегрираните, покриващи ушите, слушалки, осигуряват изцяло поглъщащ звук. Cosmos разполага с преобразени контролери, които увеличават на максимум функционалността във виртуалната реалност и предлагат комфорт по време на по-дълги игрови сесии. Cosmos също така е съвместим с Vive Wireless Adapter за всички, които предпочитат да се движат във виртуалната реалност без да се вързани към кабел.
Първият официален „mod“ е Vive Cosmos External Tracking Mod за потребители, които искат да продължават да използват базовата си станция Lighthouse, за да проследяват различните сюжети, но същевременно искат да се възползват от висококласната работа на Vive Cosmos. Този нов ‘mod’ ще бъде наличен през първото тримесечие на следващата година.
Вижте още: VR революцията в гейминга: какво се случи, какво предстои