Радиото е особен вид медия: успя да устои на мощния прогрес както на телевизията, така и на интернет. Някои твърдят, че тази сила се крие в гъвкавостта - радиата винаги откриват начин да се адаптират към случващото се, дори когато над тях е надвиснала жестока конкуренция. Може би няма да е изненада, че доста бързо радиата се включват в AI състезанието, като внедряват технологията в своите програми. Според информация на Axios Cleveland, RadioGPT, генератор на радиосъдържание, задвижван от GPT-4 от медийната компания Futuri, ще дебютира следващия месец в радиостанции в САЩ и Канада. С помощта на същата технология, която използва ChatGPT, RadioGPT има за цел да управлява радиопредавания с генерирани от изкуствен интелект сценарии и гласове, както и с адаптирано съдържание за местни новини. В демонстрация, компанията даде предварителна представа за това как ще звучат генерираните от изкуствен интелект гласове на диджеите. На слушателите се съобщава, че подборът на музиката се дължи изцяло на изкуствен интелект, както и новините, информация за времето и пътната обстановка.
Разбира се, беше направен тест и с новина, базирана на слухове: "Получих предварителен достъп до iPhone 15 Pro", споделя AI, преди да спомене непотвърдени характеристики, включително живота на батерията му. "Изглежда, че ще се появи през септември. Това е готиното на нас, AI, няма нужда от презареждане - ние просто продължаваме да работим, да работим и да работим."
Новината, че технологията за изкуствен интелект ще се появи в реални радиостанции, може да накара съществуващите радиодиджеи да се разколебаят и да се запитат дали работата им вече не е застрашена от замяна.
Но главният изпълнителен директор и основател на Futuri Даниел Анстандиг заяви пред Axios, че RadioGPT е създадена, за да "спаси радиото, а не да се конкурира с него".
"Нашето проучване показва, че седем от десетте радиосмени по света вече са безпилотни с обща продукция или проследяване на гласа", казва Анандиг пред Axios. "Това, което искаме да направим, е да увеличим способността на станцията да запълва програмата си с повече живо и местно съдържание."
Според Axios технологията ще стартира в средата на април в Alpha Media, която контролира над 200 радиостанции в САЩ, и Rogers Sports & Media, която притежава 55 станции и над 29 подкаста в Канада.
Снимки: Unsplash
Виж още: Вече можете да използвате AI на Microsoft, за да създавате изображения само по описание