Една от позитивните промени в дигиталните платформи през тази година е инвестирането в борбата с фалшива информация. Facebook, Twitter и YouTube бързо разпознаха, че заплахата от фейк нюз относно Covid-19 би могла да нанесе големи щети. Въпреки това в началото на пандемията социалните мрежи не успяха да се справят ефективно с този проблем.

Група антиваксъри пуснаха видео, наречено Plandemic, което събра милиони гледания през месец май, преди да бъде свалено. След това още едно пропагандиращо видео за заразата бе видяно от 20 милиона човека, преди Facebook да реагира.

В понеделник се разбра, че се подготвя продължение на Plandemic. Създателите на първата част рекламираха новото видео поне 887 пъти в множество страници със стотици хиляди последователи. Фактът, че то ще бъде свалено, бе част от промотирането му.

В тази ситуация първи реагираха LinkedIn, които премахнаха един от най-активните в рекламата на видеото акаунти. Когато излезе, Facebook блокираха линка към видеото, за да не може да бъде споделяно. Twitter не го блокираха, но прикачиха съобщение към него, че е potentially spam or unsafe. Клипът бе качен наново в YouTube, но без промотиране и има под 200 гледания.

Все още има някакъв шанс Plandemic: Indoctornation да се появи в социалните мрежи, но изглежда, че този път те са подготвени. През 2020 г. така трябва да изглежда спазването на политиката за поверителност на сайтовете. Няма как всяко зловредно съдържание да бъде блокирано, преди да е качено. Може обаче да се вземат бързи и адекватни мерки, преди да се превърне в сензация.

Вижте още: Недостиг на лаптопи в САЩ заради COVID-19