Финансовите резултати на Apple продължават да са в лек спад. Точно както през последните две тримесечия, компанията претърпя лек спад на приходите през фискалното си тримесечие - но това са незначителни пропуски за компания, която все още трупа абсурдни суми пари всяко тримесечие. 
Както често се е случвало, приходите на Apple от сегмента на услугите (неща като платени абонаменти за iCloud, Apple Music, AppleCare, App Store и множество други предложения) достигнаха исторически връх от 21.2 милиарда щатски долара. Това е втората по големина продуктова категория на компанията след iPhone и е нараснала с осем процента на годишна база. Но приходите от iPhone, Mac и iPad намаляха в сравнение с година по-рано, както и през последното тримесечие. 


При iPhone този спад е незначителен: приходите от 39.7 млрд. долара за тримесечието са намалели с около 2% в сравнение с предходната година. iPad (спад от 19.8%) и Mac (спад от 7.3%) са намалели по-значително. Но като се има предвид фактът, че Apple не е обновявала никакъв хардуер за iPad от миналата есен, не е твърде изненадващо да се наблюдава спад там. Носимите устройства (като Apple Watch и AirPods) и аксесоарите бяха друг светъл лъч, тъй като приходите им нараснаха с малко над два процента - единствената продуктова категория освен услугите, която отбеляза такъв ръст. 
Като цяло приходите от 81.8 млрд. долара представляват спад с по-малко от два процента на годишна база, докато печалбата всъщност се е увеличила с около два процента до 19.9 млрд. долара. 
Освен обичайните продуктови категории на Apple това е първата печалба след обявяването на амбициозната и изключително скъпа слушалка Vision Pro, така че вероятно инвеститорите ще искат да чуят как се развива този нов продукт. А на заден план винаги се говори и за потенциални проекти, свързани с изкуствения интелект.

Снимки: Unsplash

Виж още: Големите технологични компании все пак продължават да наемат служители