Всички сме чували притчи за това, колко много се печели от създаването на съдържание. Доказателствата за това надничат от всеки ъгъл и доста често в свободното ни време се прокрадва мисълта дали и ние да не започнем да се занимаваме с това – изглежда толкова лесно, забавно и неангажиращо. Разбира се, това е само привидно и в действителност това си е работа като всяка друга. Но оставяйки тези подробности настрана, от какво всъщност се печели в YouTube? На първо място, разбира се, е монетизацията на видеата. Следва спонсорството и продажбите на стоки. Но всичко се свежда до едно: реклама и пак реклама. За да постигнат своите цели, създателите на съдържание трябва да отговарят на няколко критерии: поне 1000 абонати и 4000 часа гледане през последната година. След като достигнат този праг, те могат да кандидатстват за Партньорската програма на YouTube, която им позволява да започнат да получават приходи от каналите си чрез реклами, абонаменти и членство в канали.
В проучване на Business Insider шестима потребители са споделили, че печелят между $2 и $12 на 1000 гледания. Това означава, че за месец някои от тях могат да спечелят скромните 80 долара, докато другите – сериозните 55 000 долара. Както виждаме – разликата е колосална. Изчислено е, че потребител с около 100 000 последователи може да си докара между 1000 и 6000 долара месечно. Съответно потребител с около 1 000 000 абонати може да печели 10 пъти повече – около 55 000 долара месечно. Разбира се, имат значение и видът на съдържанието и демографските характеристики на зрителите. Ето защо проучването обръща внимание и на тази подробност, но си представете изненадата, когато се оказва, че две видеа с по 1 000 000 гледания всяко са реализирали съвсем различни приходи: едното – едва 3400 долара, а другото – 40 000 долара. Тогава има ли трикове? И да, и не. Както се казва – готова рецепта за успех не съществува, но няколко неща трябва да се вземат предвид:
- За всеки 1000 показвания на реклама рекламодателите плащат определена ставка на YouTube. След това YouTube взема 45%, а създателят получава останалото.
- Някои теми като лични финанси или криптовалута могат да увеличат рекламния процент на създателя, като привличат доходоносна аудитория.
- Много специалисти препоръчват да се избягват нецензурни думи или защитена с авторски права музика в съдържанието, защото тези фактори могат да увеличат шанса на видеоклип да бъде маркиран от YouTube и демонетизиран.
- Добре е рекламата да е на точно определено място, за да не се разкъсва прекомерно много съдържанието, като не е препоръчително тя да заема повече от 3% от видеото.
- Друг инфлуенсър съветва постепенно да увеличавате времетраенето на видеата, като се изгражда очакване в самото начало и това да довежда до по-дълготрайно ангажиране с темата.
Снимки: Unsplash
Виж още: Как технологичните гиганти реагираха на войната между Украйна и Русия