Компанията майка на Google - Alphabet е реализирала 26 млрд. приходи през второто тримесечие, стана ясно от финансовите отчети за периода. Резултатът представлява 21% увеличение спрямо същия период миналата година. Приходите нарастват преди всичко заради процъфтяващия бизнес с мобилните реклами. Освен това започва да се отплаща и фокусът върху дъщерната компания за видео съдържание YouTube. Според експерти американската компания успява да отнема все повече рекламодатели на големите тв канали.
Глобата в размер на 2,4 млрд. евро, която Европейската комисия (ЕК) наложи на компанията майка на американския технологичен концерн Google - Alphabet Inc., се отразява силно негативно на финансовите ѝ резултати. През второто фискално тримесечие печалбата се свива с 28 на сто до 3,5 млрд. долара (3 млрд. евро) на годишна база, обяви интернет концернът след края на борсовата сесия, предаде Investor.
Без рекордната глоба заради нарушаването на антитръстовите правила на ЕС Alphabet би генерирала печалба в размер на 6,3 млрд. долара през изминалото тримесечие.
Нетната печалба пада до 5,01 долара на акция, докато анализаторите очакваха печалба от 4,45 долара за акция, показват събрани от Bloomberg данни, пише още изданието.
Приходите от реклами скачат с 18% и носят 22.7 млрд. щатски долара приход за компанията. "Останалите компании", част от портфолиото на гиганта, Nest, Fiber и други отчитат оперативна загуба от 772 млн. долара, което е значителен спад спрямо 885-те милиона през второто тримесечие на 2016 г.
В отделно прессъобщение, Alphabet обяви новия си член на борда на директорите - Сундар Пичай. Той е изпълнителен директор на Google от 2015 насам.
Изображение: TechNewsCentral