Apple напредва в разработването на своя шлем със смесена реалност, като Pegatron ще бъде ексклузивен партньор за окончателното сглобяване, според сайта DigiTimes. Въз основа на текущото състояние на джаджата в процеса на валидиране на производството докладът прогнозира, че масовото производство вероятно ще започне през март 2023 г., като анонсът се очаква да се проведе следващия месец.

Говори се, че първоначалното производство е много ограничено, като високата цена ограничава първия шлем на Apple главно до търговските пазари.

"Източници от индустрията заявиха, че този шлем за смесена реалност е насочен главно към търговските пазари. Цената е по-висока и количеството на пратката е ограничено. Предишни оценки казваха, че годишната доставка на това устройство ще достигне 2.5 милиона единици. Въпреки това в момента грубите оценки поставят годишната доставка на около 0.7 до 0.8 милиона единици. За производителите на веригата за доставки, които печелят от количеството, това не е особено печеливша поръчка", пише сайтът.

Въпреки ниската рентабилност при производството на първоначалната версия на шлема, се казва, че производствените партньори на Apple са готови да работят с гиганта по проекта, за да докажат техническите си възможности, така че да бъдат добре позиционирани за бъдещи AR/VR продукти. Разпознаването на марката на Apple също така улеснява фирмите да набират пари на капиталовите пазари, за да финансират своите дейности.

Apple работи върху шлем за разширена реалност, виртуална реалност и смесена реалност в продължение на няколко години, но се съобщава, че е изправена пред някои проблеми в развитието, които са забавили напредъка. Докато по-ранни слухове предполагаха, че Apple може да покаже джаджата в някакъв момент през 2022 г., анализаторът Минг-Чи Куо каза през юни, че Apple вероятно ще се насочи към представянето през януари 2023 г.

Днешният доклад от DigiTimes може да не се различава значително от този на Куо, тъй като специалистът предположи, че предварителните поръчки няма да започнат до второто тримесечие на 2023 г., като доставките ще започнат от WWDC през юни.

Следователно и Куо, и DigiTimes изглежда цитират сходни времеви рамки за масово производство, като разликите в очакваното време за представяне (януари за Куо и април за DigiTimes) се свеждат до предпочитанията на Apple за това колко време да се даде на разработчиците, преди шлемът да започне да се доставя.

Снимка: Unsplash

Виж още: Партньор на Apple навлиза в бизнеса с електромобили по нов и неочакван начин