Sony планира да произведе 2 милиона шлема PlayStation VR2 до март следващата година, казаха хора, запознати с въпроса, поставяйки си амбициозна перспектива, която се противопоставя на глобалната икономическа криза.

Масовото производство на шлема за виртуална реалност започна през септември и то все още не е изправено пред ограничения на веригата за доставки, споделиха пред Bloomberg хора, които поискаха анонимност, обсъждайки лична информация. Производствената цифра може да бъде коригирана в зависимост от динамиката на продажбите на устройството, след като бъде пуснато в началото на следващата година.

Акциите на Sony се повишиха с 2.4% в Токио в понеделник, в най-големия скок на акциите от шест седмици.

VR шлемът остава до голяма степен недоказана категория няколко години след широката наличност на комерсиални предложения от HTC и Oculus, сега част от Meta Platforms Inc. Пътната карта на Sony за PSVR2 предвижда много по-голяма популярност от предходния PlayStation VR шлем на компанията за PlayStation 4, за който бяха необходими осем месеца, за да достигне милион продажби. От Quest 2 на Meta, най-популярният VR шлем днес, са доставени 2.8 милиона бройки през първото тримесечие на наличност, според данни на IDC.

Sony все още не е дала официална цена или дата на пускане на PSVR2. Настоящият план за започване на продажбата на шлема в началото на 2023 г. ще съвпадне с очакваното облекчаване на затрудненията във веригата за доставки, които възпрепятстваха наличността на конзолата PlayStation 5 от пускането ѝ в края на 2020 г. Това ще даде на компанията достатъчен инвентар от шлемове и конзоли за голямо маркетингово присъствие. Потребителите ще се нуждаят от конзола PS5, за да използват VR шлема.

Говорител на Sony Interactive Entertainment отказа коментар.

„Ключът към успеха е качеството на игрите, които Sony ще може да разработи“, каза базираният в Токио анализатор Серкан Тото от Kantan Games. „Другият критичен момент ще бъде цената: по отношение на спецификациите PSVR2 е звяр и някои потребители вече очакват, че ще струва колкото самата PS5.“

Разработчиците на игри остават скептични относно VR сегмента поради относителната му липса на пазарно проникване, особено на родната територия на Sony в Япония. Quest 2 се оценява от IDC на 17 милиона доставени бройки до момента и се възхвалява като най-високата точка за сектора, но бледнее в сравнение с други продукти на пазара на конзоли, мобилните и компютърните игри.

Икономическото забавяне и повишените разходи за материали след нахлуването на Русия в Украйна също засегнаха сектора на VR. Meta повиши цената на Quest 2 през август в отговор на нарастващите разходи за производство.

„Нарастващите разходи за живот карат много потребители да внимават, когато харчат за несъществени стоки“, каза вицепрезидентът на IDC за данни и анализи Франсиско Джеронимо. „Ако икономическата криза се задълбочи, може да се наложи Sony да намали производството.“

Доставчиците и партньорите на Sony не са сигурни колко дълго японската компания ще поддържа динамичния си производствен график след стартирането.

Sony планира да стимулира пускането на PSVR2 с нови заглавия, предназначени за VR от популярните вътрешни франчайзи като Horizon, и каза, че има повече от 20 заглавия в процес на разработка за устройството от вътрешни и външни разработчици на игри.

Снимка: Unsplash

Виж още: Саудитска Арабия ще похарчи 13 млрд. долара, за да купи голямо име в гейминга