Преди време, когато онлайн търговията напредваше, основният довод за нейния успех беше, че потребителите получават по-голям и достъпен избор на по-ниска цена, понеже от уравнението се изключват разходите за поддръжката на физически обект - като например наем, почистване, повече персонал и т.н. От Meta обаче явно са позабравили тези предимства, защото наскоро стана ясно, че търговците в метавселената ще бъдат таксувани до 47.5% за продажба на виртуални стоки. Технологичният гигант вече обяви, че тества виртуални продажби в своята платформа Horizon Worlds. В нея ще могат да се предлагат различни аксесоари и аватари с цел изграждането на уникални и персонализирани виртуални светове. Всичко изглежда съвсем в реда на нещата, но нека си припомним думите на Марк Зукърбърг. Миналата година в свое изказване той остро разкритикува политиката на Apple, които удържат цели 30% от приходите на разработчиците, разчитащи на AppStore. Тогава той заяви: „Докато изграждаме метавселената, ние сме фокусирани върху отключването на възможности за създателите да печелят пари от работата си. 30-те процента такси, които Apple взема за транзакции, затрудняват това, така че актуализираме нашите абонаментни продукти и сега създателите могат да печелят повече“. Това звучеше доста обещаващо, но явно е било само уловка.

Оказва се, че Meta начислява такса от 30% за продажби, направени в Meta Quest, нейната система за виртуална реалност, която преди е била известна като Oculus. На всичкото отгоре Horizon Worlds, метавселенната система на Meta, ще начисли 25% такса за продажба. Говорител на Meta потвърди някои калкулации: „Ако създател продаде артикул за $1.00, тогава таксата за Meta Quest Store ще бъде $0.30, а таксата за Horizon Platform ще бъде $0.17 (25% от остатъка), оставяйки $0.53 за създателя преди всички приложими данъци“, каза говорителят. Така представено, се оказва, че Meta ще се доберат до 47.5% от стойността на продажбата. Нещата съвсем се объркват, защото изявлението продължава. „С течение на времето планираме да донесем Horizon Worlds на повече платформи и така таксата за платформата няма да отива винаги към Meta. Тъй като Horizon Worlds се разпространява в повече платформи като мобилни, очакваме тези платформи да начисляват собствена такса. Таксата Horizon Worlds, която е 25 процента от остатъка, ще бъде приложена след прилагане на всяка съответна такса за хардуерна платформа.“ Така че вадете калкулаторите и тефтерите и започвайте сметките, защото те не са никак „бакалски“.

Снимка: Unsplash

Виж още: Meta обмислят още една виртуална валута