Това може да ви изненада, но компаниите са склонни да опетнят други компании, за да останат напред в бизнеса. Такъв е случаят с Meta и TikTok. Според имейли, получени от Washington Post, Meta са платили на компания да проведе клеветническа кампания срещу TikTok.

Всички знаем, че големите бизнеси ще направят всичко, за да останат големи. Това включва пресичане на границата между морално правилно и откровеното грешно. За съжаление това е неизбежно, тъй като големите фирми получават не повече от една „лека плесница“, когато пресекат тази граница. Освен това много от тези фирми, които извършват сенчести бизнес практики, предоставят услуга, която всички ние използваме и от която зависим.

Всички знаем, че Meta е една от най-скъпите компании. The Washington Post е получил колекция от имейли, които Meta е изпратила до компания, наречена Targeted Victory, за да проведе клеветническа кампания срещу TikTok. Можем да се обзаложим, че в процеса са били разменени доста пари.

Както се цитира от един от имейлите, Meta иска Targeted Victory да „внуши съобщението, че докато Meta е обект на текущи критики, TikTok е реалната заплаха като чуждестранно приложение“, също така и че TikTok е „№1 в споделянето на данни, които младите тийнейджъри използват“.

С това изявление виждаме, че Meta иска да използва всички правилни лостове. „Социалните медии и децата“ е една от най-актуалните теми в днешно време. Също така темата за споделяне на данни специално заема важно място в обществения диалог. Обрисуването на TikTok като заплаха за това определено ще притесни някои хора.

Меtа иска от Target Victory да лансира местни новини, които биха могли да хвърлят негативна светлина върху TikTok. Това би включвало демонстриране на опасни тенденции и изказвания, че те произлизат от TikTok. Такава политика би била насочена към притеснени родители, чиито деца използват приложението.

Компанията ще получи бонус точка, ако може да вмести това в съобщение, че настоящите законопроекти/предложения не са там, където трябва да се фокусират главните прокурори или членовете на Конгреса. Това означава, че гигантът иска те да насочат гнева си другаде. Сега, когато тази новина излезе наяве, обаче изглежда, че това начинание направи точно обратното.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Нова европейска разпоредба може да задължи iMessage и WhatsApp да работят с по-малки платформи