По време на Световния мобилен конгрес в Барселона телекомуникационната компания Nokia обяви обновяване на логото си, за да се дистанцира от това, с което е най-известна: производство на смартфони.
„В съзнанието на повечето хора ние все още сме успешна марка мобилни телефони, но това не е целта на Nokia“, казва Пека Лундмарк, президент и главен изпълнителен директор на Nokia в интервю за Bloomberg. „Искаме да стартираме нова марка, която е фокусирана много върху мрежите и индустриалната цифровизация, което е напълно различно нещо от по-старите мобилни телефони.“
Докато телефоните на Nokia все още се предлагат днес, те се продават от финландския производител на мобилни телефони HMD Global. Точно тази седмица HMD обяви Nokia G22: телефон, който лесно може да бъде поправен от собственика му.
Новото лого е значително отклонение от емблематичното, което компанията използва от 1978 г. насам. Според съобщението за пресата новото лого е нещо „емблематично за вдъхновена, динамична и модерна Nokia“.
„То е проектирано като символ на сътрудничество, което Nokia смята за критично за реализиране на експоненциалния потенциал на мрежите: отключване на печалби в устойчивост, продуктивност и достъпност.“
Заедно с обновяването на марката Nokia обяви и актуализирана стратегия на компанията. Когато Лундмарк стана главен изпълнителен директор на Nokia през 2020 г., той изложи стратегия от три етапа: нулиране, ускоряване и мащабиране. Тъй като етапът на нулиране вече е завършен, Лундмарк каза, че започва вторият етап.
Той обясни, че Nokia ще даде приоритет на подобряването на пазарния дял в бизнеса на компанията чрез продажба на мрежово оборудване на доставчици на безжични услуги. Nokia вече разполага с „боеприпасите и инструментите“, за да вземе пазарен дял, без да жертва маржове, каза Лундмарк.
Освен това компанията се стреми да разшири бизнеса си чрез продажба на частни 5G мрежи на заинтересовани страни. Корпоративният ѝ бизнес нарасна с 21% миналата година, което се равнява на около 8% от продажбите му. Лундмарк посочи, че компанията има за цел да изтласкат този дял до двуцифрено число възможно най-бързо чрез по-малки придобивания и органичен растеж.
Снимка: Nokia
Виж още: HMD ще сглоби за пръв път телефони Nokia в Европа тази есен