По традиция Apple направи своето пролетно представяне на нови продукти, но този път вместо в Калифорния, събитието се проведе в училище в Чикаго - доста тематичен избор, предвид че актуалните предложения на компанията са насочени именно към образователния сектор. Този сегмент, доминиран от Google и Microsoft, е с огромен потенциал, тъй като засяга нуждите на десетки хиляди училища и университети само в Съединените щати, както и на милиони ученици и студенти.

Събитието протече в стегнат формат - само за около час - като повечето от времето се въртеше около новообявения iPad и всичките му функции. Практиката обаче показва, че не е разумно да пренебрегваме дори най-малкият анонс, когато става въпрос за гигант от ранга на Apple, затова ето какво всъщност ни показа компанията.

iPad за ученици

Кой казва, че лъскавите таблети на Apple са само за бизнесмени и модерни потребители, които искат да имат най-новото от мобилните технологии? Новият iPad не само има изключително удобен стилус, но и се рекламира като "достъпен", а това не е дума, която свързваме често с продуктите на Apple. Разбира се, кавичките не са случайни, тъй като той струва 299 долара за училища, но 329 долара за всички останали - а това е същата цена като 9.7-инчовия iPad, обявен миналата пролет. Bерсията с Wi-Fi + мобилен интернет ще струва 459 долара. Най-големият ъпдейт при този iPad е, че най-сетне ще работи със стилуса Apple Pencil, чиято цена отново е преференциална за ученици и преподаватели (89 долара), а иначе е 99 долара. Досега Apple Pencil се поддържаше само от iPad Pro.

Новият iPad е по-бърз благодарение на процесора A10 Fusion, така че таблетът може да се сравнява с iPhone 7 и Plus по производителност. Apple обещава 40 процента по-бърз процесор и 50 процента по-добри графични способности на фона на по-издръжлива батерия (до десет часа).

Сред останалите характеристики са FaceTime HD камера за чат, 8 МР задна камера, Touch ID, жироскоп, GPS, компас и поддръжка на платформата ARKit за добавена реалност.

Стилусът Logitech Crayon: удобна и евтина алтернатива

Новият iPad наистина работи с Apple Pencil, но аксесоарът все още се продава отделно и засега не е получил намаление на цената за обикновени потребители. Вместо това обаче, гигантът анонсира по-евтин вариант, който ще се поддържа от таблета. Той се нарича Logitech Crayon и е официално лицензиран аксесоар, изработен от известната швейцарска компания за периферия. На цена от само 49 долара, Logitech Crayon не само е значително по-евтин, но благодарение на двете си оранжеви ивици изглежда и доста по-закачливо от самия Pencil.

Партньорството между Apple и Logitech продължава и с още един аксесоар за новия iPad. Това е кейс с вградена клавиатура и висока степен на издръжливост - защото училищата понякога могат да бъдат доста трудна среда. Той ще струва 99 долара.

Новости в iWork

Анонсирана бе и ново мащабно обновление на платформата iWork, което носи поддръжка и на стилуса Apple Pencil. Pages, например, вече включва инструмент за създаване на дигитални книги, който позволява на учители и ученици да сътворят заедно някакъв труд, добавяйки текст, картинки и дори нарисувани със стилуса скици. С Numbers вече може да създавате доклади и презентазии, а Clips получава нов комплект филтри, предназначени за най-малките с целта да ги научат да се изразяват по-добре дигитално.

От страна на учителите, в Pages ще могат да се правят корекции директно върху документите с Apple Pencil, точно както се прави това с червен химикал на листа хартия.

Ред в класната стая

С новия си iPad, Apple предлага и ново приложение на име Schoolwork, което е предназначено специално за педагозите. С него те могат "да управляват" своята класна стая дигитално. Schoolwork позволява да се дават задачи като писмени работи, домашни и проекти, както и да се изготвят календари, срокове и др. Apple е създала познат интерфейс, който компанията сравнява с писането на имейли - има опции за прикачване на файлове, както и добавяне на линкове към всеки нов проект. За да намери място за потока нови документи, които ще бъдат споделени по този начин, компанията е повишила и наличното място за съхранение в iCloud за ученици до 200GB, докато на обикновените потребители се полагат 5 GB.

Отново за учителите, Apple продължава да лансира своята програма Apple Teacher, която намира различни начини за използване на приложенията на компанията в класната стая и награждава творческото мислене и оригиналните идеи.

Всеки е творец

Всички гореописани продукти и услуги са част от новата инициатива на Apple, наречена Everyone Can Create. Тя на практика преобразява имиджа на новия таблет и го превръща в най-важния творчески инструмент за класната стая, с чиято помощ учениците могат както да учат, така и да изразяват знанията си.

Everyone Can Create включва развитие в четири области: музика, видео, фотография и рисуване. С приложения като Clips и GarageBand, Apple стимулира учащите да се научат да създават дигитално съдържание от ранна възраст - нещо, което очевидно е интересно за младата демография, растяща с YouTube, Snapchat и Instagram като основни източници на уеб забавление. Учениците могат да използват и AR приложения, за да илюстрират математически задачи и научни концепции, както и да правят аудио презентации.

Everyone Can Create в момента е в превю версия, а като напълно функционална платформа ще заработи от лятото. Schoolwork пък стартира от юни, така че до голяма степен визията на Apple е свързава със следващата учебна година. Но ако плановете на гиганта се реализират, другата есен iPhone няма да бъде единственото голямо име в нейния каталог; Apple ще затвърди присъствието си в ежедневието на огромен брой подрастващи, а това е не по-малко важно за дългосрочните цели и амбиции на компанията.

Тагове: