Специалистите от iFixit дадоха почти перфектна оценка 9 от 10 пункта на новия Mac Pro, наричайки машината на Apple Fixmas Miracle. Те хвалят компютъра, представяйки го като лесен за отваряне и даващ възможност за замяна на компоненти без нуждата от инструменти. Нещо повече, на самите компоненти са изписани инструкции и диаграми за по-лесен ремонт.

Този подход е много различен от това, как Apple обикновено се отнася към възможността за поправка на своите продукти. Най-новият телефон на Apple получи само 6 от 10 от iFixit, докато пуснатите наскоро лаптопи имат дори още по-ниска оценка. Дори когато експертите похвалиха елементи от дизайна на новия MacBook Air, те пак дадоха лошата оценка 3 от 10 за поправка.

Според iFixit причината за промяната във философията на Apple е страхът от новото законодателство в САЩ, което изисква крайните потребители да получават повече възможности за следгаранционен сервиз. При всички положения това е отлична новина за онези лица и компании, които възнамеряват да използват и поддържат Mac Pro за по-дълго време. Да, цената му е все така висока, но можем да се надяваме, че необходимостта от по-малко неприятни ходения до сервиза ще намали разходите по него с времето.

Виж още: Apple продължава да не дава на властите достъп до данните на iPhone

 

Тагове: